> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Dags att sussa...igen

Kommentarer (0)

2008-12-04 @ 22:28:05

Har precis tittat på programmet "Himlen kan vänta" (se längre ner). Det handlar om några tjejer och killar som drabbats av dödliga sjukdomar, som cancer och ASL. Det finns en tjej där, Helena, från Getinge. Hon dog i augusti. Man får följa dessa människors liv och behandlingar och deras tankar om livet och... döden. Det är tragiskt och man kommer dom så nära på nåt sätt. Vet inte vad man gjort om nån man har nära drabbats, det vet man ju bara när man är mitt upp i det.

Jonatan har ju diabetes. Det är inte en sjukdom man tar speciellt lätt på men vi har lärt oss leva med det. Vad fasen ska det finnas såna jäkla sjukdomar för?  Det forskas ju mycket både inom cancer och diabetes och jag HOPPAS att det är nån som knäcker "koden" så man kan bota alla...

Annars har det inte hänt nåt i kväll. Jag o Bella har varit ensamma, vi kollade på Twilight. Den var spännande.
Väntar på Micke nu. Han e ute med sitt jobb. Dom har boulat och skulle äta på Harrys sen. Vi får väl se när han dyker upp...men jag längtar efter honom nu...

Jonte har varit ledig från skolan i idag och även i morron. Så då passade han på att åka till Laholm över helgen. Ska  väl träffa lite kompisar osv. Bella ska vara i Laholm med över helgen så jag o Micke är ensamma. Kanske vi passar på att handla lite julklappar...

Sov gott lilla skatt!
Hörs imorron


....                           

George     Martin       Frida      Susanne      Helena

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback