> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

En tråkig sak...

Kommentarer (0)

2008-12-16 @ 13:01:39

Fick reda på idag att en av våra arbetskamrater på en annan avdelning har varit med om en svår bilolycka i fredags och ligger på hjärnavdelningen... man vet heller inte riktigt vad utgången blir och det är tragiskt att tänka på.
Det är ofattbart att livet kan ändras så på några sekunder. Ena dagen så går man omkring i korridoren här på jobbet och nästa dag ligger man svårt skadad...ofattbart!

En av anledningarna till att man ska leva för dagen, är att man vet aldrig vad som drabbar en nästa dag. Inte så att man ska gå omkring och tänka på tråkigheter, det är inte det jag menar. Men att man ska leva dagen som om den vore mer värdefull. Tala om för dina nära och kära att du tycker om dem, säg till dej själv: - Jeanette, du är faktiskt lyckligt lottad. Du har en familj som tycker om dej, bra arbetskamrater, underbara barn och en fantastisk sambo!  Du har heller inga allvarliga sjukdomar eller blivit drabbad av sorg i familjen (närmsta anhöriga).

Jag berättade när jag väntade på svaret från Mammografin, att jag blev jätterädd när svaret kom efter bara en vecka, eftersom det skulle dröja två veckor... Det är en del på jobbet som blivit drabbade och dom har inte varit jättegamla.
Jag hann faktiskt tänka att - Varför skulle JAG inte drabbas, när så många andra gör det? Annars brukar man ju tänka:
- Nej, det händer inte mej.
Jag tror att jag lärt mej att leva lite mer för dagen, vara lycklig just nu...idag... i morgon är en annan dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback