> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Me like...vara hemma

Kommentarer (0)

2008-11-24 @ 20:46:07


Gokväll! Me like att vara hemma på kvällen. Efter jobbet är det såå skönt att komma hem till sin sambo och Frostiz. Idag var Bella med, me like too. Jag bakade en Leksandskaka. Se här under. Den fick godkänt av resten av familjen. Även Frostiz gillade den. Den var himla lätt att göra i alla fall.
 


Som jag sagt innan blir det mycket musik för min del. Tack vare Bella o Jonte har man fått en del ny musik att tycka om. Pratar man med Micke om musik så kommer vi på att vi har lyssnat mycket på samma musik och artister.
Vet ni att en av dom allra bästa låtarna jag vet är...Dancing queen.  I bilen hem lyssnade jag o Bella högt på den. Det var från filmen Mamma Mia. Har ni inte sett den så gör det. Det var en superfilm! Så glad man kände sej efteråt.
Det finns så många bra låtar men Dancing Queen är en bland dom bästa. Det är som jag säger "Musik sopar dammet från hjärtat".

Nu är det snart dags för jul-låtar. Det finns många fina julsånger med, men min absoluta favorit är Fairytale of New York. Det är med The Pouges och Kirsty MacColl. Kirsty förolyckades ju i en båt-olycka  för några år sedan och jag saknar hennes fantastiska röst. Det är något speciellt med den jullåten, lyssna så får ni själv höra.
 
Kirsty MacColl och The Pouges


 Hohoho....godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback