> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Påsken är slut...

Kommentarer (0)

2009-04-13 @ 21:47:41

... och jag kom på att inte ett enda påskpynt var framme under hela påsken (förutom riset som jag köpte på Halmias loppis). Så idag åkte dom fram. Påsktupparna, hönorna. Så typiskt mej alltså... Firar påsk när påsken är slut, hihi! Men jag ska plocka bort dom i veckan igen...

 Lite mys på diskbänken. Hönan (salt o peppar) har jag själv målat. Alla i min släkt håller mer eller mindre på med porslinsmålning...

 T ex som denna fina tupp... den har min mormor målat!

 Svårt att se kanske, men tuppen och hönan har jag en gång fått av mina el-orgelelever...  Jättefina är dom och jag är rädd om dom. Påminner om gamla musiktider!

Just idag har jag tvättat bilen och bytat till sommardäck. Det blev finfint! Efter det storstädade jag verkligen sovrummet. Det blev så rent och fint. Bytte sängkläder, dammtorkade, ställde lite doftljus jag tänkte tända innan vi lägger oss, så blir det extra fräscht och doftar jordgubb. Nu har vi käkat lite god mat och sitter här med en kopp kaffe och kollar Van Veeteren. Det är spännande.

Jonatan är på plats i Ljungby igen. Bella är kvar i Laholm. Som jag saknar båda två...

I morron är det jobb... igen! Ni lär höra mer från mej i morron.

Hej Svejs alla små face och

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback