> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Japp... så är det!

Kommentarer (1)

2009-02-06 @ 15:34:20

Japp, jag är en stolt "hönsmamma"!  Vet ni vad det ordet betyder? "Mamma som överbeskyddar sina barn"...
Det låter ju inte så kul visserligen men jag har konstaterat att det finns något positivt med att vara just "hönsmamma".
För jag är en "Hedemorahöna"... 
Hör här:

"Hönsen är mycket härdiga på grund av sin täta och dunrika fjäderdräkt. Underullen är väldigt tät och tjock. Den är härdig, tuff och lugn med en skojig karaktär, medelstora till storleken och med en god ruvlust. Hedemorahöns är ofta mycket trevliga, lugna och orädda. De har god ruvförmåga (ca 30-40% vill ruva om de får), och de är mycket goda mödrar, som tar väl hand om sina kycklingar."

Jag skulle vilja vara en "Hedemorahöna" i alla fall. Det där med ruvandet, kan jag vara utan, men annars stämmer det ganska bra. Eller det får kanske "kyckligarna" bestämma? Hon är ganska snygg med eller hur? Hihi!

 En trygg "Hedemorahöna" känner jag mej som

Hej och pöss mina löss!

Kommentarer

Postat av: Helena

Hehe, låter som du på pricken. Då blir det röd höns-kam nästa gång hos frissan?

2009-02-06 @ 18:10:22
URL: http://mollymys.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback