> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Kalaskväll

Kommentarer (0)

2009-02-08 @ 11:08:46

Igår kväll, var det kalasdax, som sagt. Det var jättekul och alla hade mycket att prata om. Middagen verkade slinka ner hos dom flesta, det blev kassler, vitlökspotatis, Karl-Johansvampsås, sallad+bröd. Till efterrätt blev det bara glass och maränger med chokladsås. Sedanblev det kaffe och kolatårta. Till detta dracks det vin till maten, portvin till efterrätt och Whiskey till kaffet!

Jag fick jättefina presenter. Jag lägger ut bilder här:

 Fin vit duk, en Steltonkanna (röd) och
en liten söt hjärteskål!


 Här är skålen igen, tulpanerna är mina egna och vasen har min mormor målat!



 Panoramabild (igen). Moster med man längst bort, närmast Helena, syrran. Mamma o pappa längst till höger.


 Jättefin bukett med lika fint kort från min morbror och hans familj


Det var ju Melodifestival igår. Det var bara ungdomarna som kollade på det. Bella och Jonte var här med. Sedan åkte dom vidare till Laholmos. Bella skulle på fest i Halmstad hos en kompis och Jonte skulle vidare till en kompis, men kul att ha dom här i alla fall. I morron ska jag vara ledig. Jag ska med Jonte till sjukhuset, dom ska bedöma hans knuta på handen. Det blir väl förmodligen operation, men det innebär att han kanske får vänta ytterligare någon månad innan dom tar bort den. Vi var lite besvikna, för både jag och i synnerhet Jonte hade nog räknat med att den skulle väck i morron. Men så blir det alltså inte...

Idag skulle jag och Micke åkt till Göteborg på båtmässan. Men vi konstaterar båda två att vi orkar nog inte. Det blir nog så att det blir en hemmadag med lite filmtittande m m.

Vi gick inte o la oss förrän halv 3 i natt!! Vi röjde efter kalaset och sedan kollade vi på "Enemies behind the lines". Helt enkelt varvade ner lite. 

Okidoki, skriver väl mer under dagen.

So long batong!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback