> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

...Pärlan, suck!

Kommentarer (0)

2009-02-04 @ 13:28:19

"Rätt som det var utanför Kvibille, så började stackars Pärlan känna sej krasslig... Jag hann inte fråga henne hur hon mådde, förrän hon var tvungen att kasta sej ut i vägrenen men jag förstod att hon mådde ganska dåligt! Hon fick ingen luft och hon himlade med ögonen och så var hon svår att tygla!

När vi väl stannat till så kollade jag vätskenivån och det var inget större fel på den. Hon började däremot "flörta" vilt mot alla andra bilar som körde om oss, där vi stod en bit utanför vägrenen. Så det verkade inte vara något allvarligt fel med henne...

Jag ringde Micke som sa: -Jag kommer med mer dricka åt henne!  Men jag sa: - Det är inte det som är felet, det är nåt annat som inte fungerar på henne... Jag tror hon fått hjärnsläpp eller nåt...

Jag ringde också för säkerhets skull den bästa läkaren av alla, Dr Jonatan, för att konsultera och få goda råd. Han sa: - Knacka på henne där bak, låter det "surr" eller inte? Nej det lät inget surr när vi knackade. - Då är det bränslepumpen!"

Ja, ni förstår att det är min Pärla, min Saab 95, som jag berättade om. Aldrig mer vill jag få motorstopp på E6:an!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Så här efteråt kan man skratta åt eländet, men inte när det hände. Jag blev skiträdd. Bilen bara dog och man kunde knappt styra. Jag stannade i alla fall till och ringde efter både Micke och sedan Bärgaren. Micke höll mej sällskap till Bärgaren kom. Tack underbara älskling! Jag är ju med i "assistancen", alltså det är bara att ringa Bärgaren om det händer något. När Bärgaren kom sa jag att han kunde bärga mej till Bendt Bil i Halmstad, men se... det gick inte.! Det måste vara en Bosch-verkstad, annars fick jag betala bärgaren själv. Tja, vad gör man? Ta mej till en Bosch-verkstad då... Så det gjorde han. Där står den nu och skall lagas. Hör här, när jag kom in på verstaden med andan i halsen:
Jag: HejminbilfickstopppåE6:anjagkommedJockebärgarenyss!

Verkstadskillen: Hmm...jaha?

Jag: Jaochdetärbränslepumpenfördetskalåta"surr"närmanvriderpånyckelnochdetgördetinteochjagharlyftuppsätenaså detärbaraattbytaden... tror jag?

Verkstadskillen: Hmm...hur vet du det?
Jag: Förminsonärbilmekanikerochhansadet...
Verkstadskillen: Hmm...jag ska se...hmm...

Han måste tyckt att jag var helkonstig, verksstadskillen, antingen att jag visste mycket om bilar, eller jag tror mer han tänkte: - Konstig kärring...

Snälla föräldrar skjutsade mej från Halmstad till Laholm, till jobbet. Dom ska även köra mej in sedan. Tusen tack!♥
Jaja, vi får se hur det blir, men verkstadskillen lovade att den skulle bli klar under dagen. Så nu håller jag tummarna för det, samt att det inte blir alltför dyrt, "sjukvården", hihi!
När vi satt i Mickes bil när vi väntade på Bärgaren, så sa Micke: - Tja, den är blank och fin i alla fall...Saaben!

Så idag har jag alltså både umgåtts med min underbara sambo i hans bil i ca 1 timme och sedan åkt Bärgningsbil, en helt vanlig onsdagsmorron, på E6:an, i Sverige, i världen... Vem mer har gjort det?

Hejhej!

Tillägg: Nu kl 14.10 ringde verkstadskillen och sa att den bränslepumpen han hade för 1300 kr passade inte. Han var tvungen att hämta en ny på Bendt Bil och den skulle kosta över 4000 kr!!!!! Tack och lov att Jonte hade fixat en begagnad på Bendt Bil, som verkstadskillen skulle hämta, istället för en ny. Det finns underbara människor, för verkstadskillen förstod min oro om att bilen inte skulle bli klar idag. Men han sa: - Jag ska göra allt för att du ska få din bil idag.
Och Jonte sen...tusen tack! Jag ♥ dej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback