> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Mormor

Kommentarer (0)

2009-01-17 @ 01:04:02

Jag körde inom mormor på sjukhuset när jag körde hem.  Det var så skönt att se henne.  Hon låg och sov när jag kom . Klockan var väl halv 4 och hon snarkade så det hördes långt ner i korridoren. Jag tog henne i handen men hon vaknade inte. Sedan harklade hon till och då passade jag på att ta henne i handen och säga: - Mormor, hej, hur är det?
Då vaknade hon till ordentligt och sa: - Nä men hej. Kommer du? Tidvis var hon gamla vanliga mormor men från och till
svävade hon ut i tankarna och pratade lite osammanhängande. Rätt som det var började hon fnissa och småskratta.
Då började jag också skratta och då var det precis som förr! VI skrattade och fnissade åt inget som helst, men det kändes så gott!

Jag småskrattade faktiskt för mej själv hela vägen till parkeringshuset.

Innan jag åkte hem så frågade sköterskan hur jag tyckte mormor verkade? Jodå, sa jag. Det var lite svårt att förstå henne ibland när hon pratade men annars var det bra. Då sa sköterskan: - Asta, hon e alltid glad ialla fall när man kommer in till henne. - Ja, sa jag. Sådan har mormor alltid varit. Alltid glad!



I kväll är Bella, minHi5 and Myspace Glitter Graphics: Text Glitter Graphics and Glitter Words     på 18-års fest i Båstad. Hennes kompis har hyrt hela Madison!! Bella är alltså i Laholm denna helgen.


Jonte, min   är och åker skidor i Kläppen med sin klass. Från torsdag till söndag ska dom vara där. Dom hade det bra. Det lät som After-ski när jag pratade med honom nyss.


Hi5 and Myspace Glitter Graphics: Beer Glitter Images Går det till så här på After-ski?



Jag saknar dom när dom inte är här, så klart...  Hi5 and Myspace Glitter Graphics: I Miss You


I morron fyller min mamma år! Vi ska dit en sväng på eftermiddagen och fika. Hon ska även klippa håret på Micke. 


Men nu säger jag gonatt! Det har varit en jobbig vecka med mycket händelser. Jag lovar skriva mer i morron.

Till Micke: Hi5 and Myspace Glitter Graphics: Glitter Notes                Hi5 and Myspace Glitter Graphics:Nighty Night



Skepp ohoj, Choklad´oboy!



 

                                             

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback