> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Utflykt... igen!

Kommentarer (2)

2009-07-24 @ 11:44:58

Igår var hela familjen (utom Jonte o Bella, som jobbade) på utflykt till Skåne. Det var syrran, brorsan med sambos och mamma o pappa. Vi var på ett ställe som hette "Trästället". Ett 4000 kvm stort ställe med allehanda saker. Prydnadssaker, ljus, dukar, krukor, ja allt. Det blev en del shoppat där, om man säger så... Där käkade vi också varsin stor räkmacka! Helena, syrran, tog en laxmacka. Dom var enorma och väldigt goda!

Efter det åkte vi till ett ställe som hette "Förmedlingscentralen"! Ett kombinerat varuhus/loppis! Det blev lite shoppat där med och sedan fikade vi där utanför. Efter det var det dags för en runda in igen. Mamma skulle köpa en lykta och jag o Helena följde med igen och jag hittade en prickig mopp!

Det var en riktigt trevlig och mysig dag. Ja, just det, vi köpte också oss ett litet pelarbord, att ha framför soffan. Det var riktigt fint, i alm. 250 kr! Jag lägger in bilder på det lite senare, men här kommer bilderna från gårdagen:

 
Här väntar vi på de goda räkmackorna/laxmackorna! Mamma, pappa, brorsan med sambo!



Delikata!


Lillsyrran, hennes sambo och till höger min sambo!


Tre små "tollar" - änglar!


Två jättesöta koppar. 35 kr!



Jag tänker på Albert och Herbert... 5 kr st!


Nya dukar blev det i köket! 19 kr!


Köpte även 4 st frukostskålar/Tacoskålar. 15 kr st! Grå med prickar...


Små gulliga gröna träfåglar, små små...


Här har vi fikapaus... sen skulle vi på det igen...


¨Me and my man¨


En vildsvinsstek, vi fick av syrran o hennes sambo...
Den ska ätas i dag.

Jaha, det var allt för denna gången. Lägger in lite bilder på nya bordet senare. Nu ska det röjas lite...

Ps. Det löste sej det med parkeringshuset. Jag ringde och dom var trevliga! Jag fick parkera gratis! Det lönar sej att inte ha för mycket pengar på bankkortet! Hihi!

Kommentarer

Postat av: ella

åh va härliga bilder ,ja kul shoppa=)

blir lite blandat från höstkatalogen hihi kikar just nu;)

ha en skön fredag kram

2009-07-24 @ 12:37:01
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: Helena

Godmorgon! Mys, mys. Hoppas att du får en fin lördag också, kram!

2009-07-25 @ 10:33:16
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback