> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Gonatt!

Kommentarer (0)

2009-06-07 @ 22:54:40

Nu är det dags att sussa. Ska bara se det sista av filmen.  Tänkte avsluta kvällen med denna...


"Nu när solen gått ner, det är för mörkt
för att se
Men det finns massor i mörkret
att göra
så sov inte nu, jag ber

Hela världen slumrar in och vi får ro
i mörkret
Varför sova den lilla stund
Låt oss John Blund

Låt oss vakna en stund för omväxlings skull
Se oss omkring se på allt vi inte vill
Du får enkel biljett, första parkett
Pjäsen som ges är värd att ses
På scenen står du och jag, vet ej att vi
spelar
Är det kullisen av vår egen stad
som gjort oss så stela

Lev som jag i mörker och ljus
Eller göm dej i nåt rus
Fly från allt elände,
Från känslor,
Det lilla du kände

Låt oss vakna en stund för omväxlings skull
Se dej omkring se på allt du inte vill
På de som krigar och slåss
Gör det för oss?
På han som e' tyst, säger inte ett knyst
Han e' rädd att det ska kosta mer än vad
det smakar
Och e' det han just han, som ska börja
prata?

Dina ögonlock faller ner, jag vet
vad du saknar
Så jag säger inget mer..."


- Eva Dahlgren -


Babies baby girl 28

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback