> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Ska vi keka rekor?

Kommentarer (2)

2009-06-16 @ 13:04:15

 

Har en underbar, härlig och mysig sambo! Min prins helt enkelt. Är så lyckligt lottad med denna man och vi har så kul tillsammans. Han är alltid mån om mej. T ex hör han på min röst direkt om det är något (om man är ledsen, irriterad eller liknande, fast att man försöker att inte låta annorlunda). Vi har känt varandra i snart 4 år och han känner mej nästan mer än jag känner mej själv, hihi.

Häromdagen, när vi lade stenar i kanten på gräset, hade vi denna konversationen:

Jag: Kan inte jag få prova att lägga en sten eller två?
Sambon: Jorå, visst!

Efter pust och stön insåg jag att det var ingenting för mej... det blev snett och vint.

Jag: Nja, jag är visst inte så bra på det här...
Sambon: Men du är bra på så mycket annat!
Jag: Som vadåå?
Sambon: På engelska!  Ja och så kan du ju sjunga!

Jag vill jämt vara nära honom och när vi inte är tillsammans så längtar jag att få vara med honom. Är det käärlek?
Han är från Stockholm och någon Halländska är det inte tal om, fast att han bott här i Halland sedan han var 7 år på somrarna och för gott, några år senare. Det är faktiskt  en så utbredd stockholmska, att det låter (och som vi skrattar åt):

- Ska vi keka rekor?
 
 
(Bilden har syrran tagit)

Kommentarer

Postat av: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

Tack Jeanette!

2009-06-16 @ 16:58:16
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Postat av: Julie

Hvor er det fint skrevet!Det MÅ være kærlighed.

Kram

2009-06-16 @ 21:54:32
URL: http://julieroberts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback