> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Elvis och fler...

Kommentarer (4)

2009-03-23 @ 14:15:59

 The "one and only", Elvis, har kommit att betyda en del för mej genom livet. Har sett dom flesta av hans filmer, lyssnat på det mesta i musikväg och inser att jag aldrig kunnat vara utan denna stora "kung". Han har förgyllt mitt liv, helt enkelt.  Vet jag hade en stor idol-affisch på mitt rum när jag var tonårstjej. Jag tog ett kort på riktigt näääära håll för jag skulle låtsas att jag fått ett riktigt kort av honom! Suck! Typiskt mej!


Jag samlade på autografer när jag var liten. Har ganska många block med fotbollsspelare. Jag skrev och skickade till många. Jag har ett och annat guldkorn. Bl a en hälsning från Kjell Isaksson (svensk stavhoppare, som var bra en gång i tiden). Ett idolkort från Johan Granath (skridskokung) och kanske den mest betydelsefulla för mej i alla fall: Från Nick Nolte! Han var med i en jättebra serie som hette "De fattiga och de rika"  (den första och största såpan, för mej). Tänk vad det kunde glädja en, när det en dag damp ner ett kort, som det stod "To Jeanette" på, från United states... och från Nicke Nolte, himself!

 Nick Nolte - inte speciellt vacker men jättebra skådis!

Kommentarer

Postat av: Warg

Jobbade i ett rockband i början på 60-talet och då blev det mycket Elvis. Kan få för mig att sjunga elvislåtar idag också. Vi har faktiskt några på repertoaren och lite Beatles också. Dom gjorde en hel del fina låtar på sin tid.

2009-03-23 @ 14:38:52
URL: http://blogg.passagen.se/ulvr/

Postat av: Anonym

Sv: Nu har jeg skrevet et lille indlæg om stempelkaffe:-)

2009-03-23 @ 16:05:15

Postat av: Julie

Sv: Nu har jeg skrevet et lille indlæg om stempelkaffe:-)

2009-03-23 @ 16:06:18
URL: http://julielyngeroberts.blogspot.com

Postat av: BJERNHAGEN

Hej! Du har så rätt. Jag känner mig inte blyg men jag skulle självklart vara fruktansvärt nervös och känna stor press på mig själv. Tack för dina ord :) det lär jag göra!

2009-03-23 @ 19:12:22
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback