> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Att "leva i nuet"...

Kommentarer (0)

2010-01-03 @ 12:26:55

De senaste åren har jag verkligen lärt mej att "leva i nuet" och framförallt att leva med glädjen i nuet. Jag försöker att värdesätta varje sekund jag får tillsammans med mina barn t ex. Att sitta tillsammans och titta på tv eller spela tv-spel eller som på julafton sitta och spela spel tillsammans med barnen, känna gemenskapen... Jag tänker att "varje sekund av detta tillfälle ska jag ta vara på och värdesätta" för man vet inte när nästa tillfälle ges...

Det känns viktigt och att ta till vara dessa tillfällen och det har gjort att man mera lever i nuet och att man inte tänker så mycket på morgondagen... Carpe Diem, kanske...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback