> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Tänk... tänk...

Kommentarer (0)

2010-05-19 @ 11:18:03

Jag undrar om döden kan "närvara"? Konstig fråga kanske du tycker, men igår när jag körde till jobbet hade det hänt en bilolycka och det var stopp i ca 20 minuter.

Det var kanske inte så allvarligt men jag kom då ihåg en olycka för över 20 år sedan, när vi kom körande förbi en olycksplats, sent en kväll, där 4 ungdomar hade omkommit i en bilolycka. Vi visste inte då att alla hade omkommit, men deras bil praktiskt taget "hängde" i ett träd, så vi förstod att det var allvarligt. Då, på plats, just i det ögonblicket, kändes det verkligen som om döden var närvarande. En otäck känsla som man nästan "kunde ta på"... ?! Det var väldigt obehagligt kommer jag ihåg.
Kanske ska säga att vi inte var först utan det hade hänt ett tag innan vi kom, men Polis var på plats för att leda trafiken.

Detta var inget roligt inlägg. Ibland kommer jag bara att tänka på vissa saker som hänt, som man varit med om och små "tillbakablickar". Vet att vissa dofter får oss att komma ihåg en plats, en känsla m m.

I natt hade jag en konstig, men härlig dröm. Det var en massa folk som satt i bilar och alla var på väg för att möta mej! Alla som satt i bilarna log och såg så glada ut, just för att dom skulle träffa mej, hihi!
Om någon filmat mej inatt så hade man förmodligen sett, att jag säkert hade ett leende på läpparna...?!
 Hihi... tala om konstigt!

Annars fint väder idag och lite värme!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback