> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Livet

Kommentarer (0)

2010-11-23 @ 15:30:11

Livet blir ibland "upp och ner"... Det är mycket som hänt dom senaste åren och jag har blivit lite "kantstött" både här och där. Men ack vad jag känt mej stark i vissa svåra lägen! Saker jag garanterar inte hade klarat av för 10 år sedan...

Har min sambo att tacka för att jag är den någorlunda starka människan jag är idag. Jag känner mej stark och uppskattad och människovärdig!

Även mina barn gör mej så stolt och utan dessa underbara ungar, hade livet varit fattigt!

Jag har också lärt mej att mer "leva i nuet"... Något jag sällan gjorde innan. Jag bekymrade mej alltid för morgondagen, oroade mej för hur saker och ting skulle bli. Stressade på, alltid rädd att inte hinna...
Visst, jag kan bli stressad i hjärtat ibland, oroa mej för småsaker m m, men oftast går det snabbt över och jag tänker just detta då, att "lugna ner dej, det ordnar sej". Annars har jag sambon som tröstar och säger till mej att det kommer ordna sej... Det känns tryggt och skönt.

"Framtiden oroar oss,
det förflutna håller oss fast.
Därför går vi miste om nutiden"





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback