> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Snö!

Kommentarer (6)

2010-11-25 @ 11:44:22

Idag är det snö här i södra Halland... inte mycket, men dock... snö! Det blev genast vitt och fint och fast det var lite småhalt på E6:an, så är det mycket lättare att komma iväg på morgnarna när det är ljust och fint ute.

Jag körde från en sjuk sambo idag. Han hade sån skallebank att han inte orkade lyfta huvudet från kudden nästan. Han fick vara hemma och vila idag, stackarn. Jag vet hur det är eftersom jag levt med migrän från det jag var liten. Nu är det bättre, som vuxen (åldrande, hihi) kvinna, men ibland får jag ett och annat återfall och ligger helt utslagen och spyr som en kalv! Inte så kul men jag vet ju vad det är och vet att det går över efter ca 10 spyor, hihi!

Dottern är hemma i Falkenberg någon dag till, innan hon beger sig till lilla Vedum och pojkvännen igen. I kväll ska hon hem till Jonte, sin bror, laga mat tillsammans med honom och sedan skulle dom titta på en film. Mysigt att dom kan umgås nu, dom som bråkade och slogs i källaren när dom var små, hehe!
Skämt åsido, dom står varandra nära och tyr sej till varandra när det är något. Skönt!

Älskar mina barn över allt annat. Dom är näringen som får mej att växa, dom är solen som värmer mina rötter och dom är vattnet jag törstigt dricker efter torkan... Oj då, så poetisk jag blev, helt plötsligt. Skönt att ha en värmande och älskvärd familj. Det var det jag ville säga!


Hej o hå, luden tå!

Kommentarer

Postat av: Helena

Stackars sambo, huvudvärk är gräsligt men jag har varit ganska förskonad själv. Har varit på en kurs i två dagar, dvs blivit serverad mycket nyttig information om missbruk som anordnats av Stockholms läns landsting och kriminalvården. Det var 900 personer på Oscarsteaterna, sådär en 850 st för många i mitt tycke, hihi. Kom hem tidigt idag och nu är det bara en dag kvar av veckan. Blir lite landet i helgen, har haft hantverkare där och skall beskåda resultatet och inte minst städa. Hoppas att sambon kryar på sig snabbt och att ni får en fin helg i det ljusa och vackra snöovädret, kramar din bloggvän!

2010-11-25 @ 15:08:33
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Postat av: Anonym

ja d positiva med snön e ju att d blir lite ljusare=)sambon får krya på sig.kram hoppas du får en bra kväll=)

2010-11-25 @ 16:27:33
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/

Postat av: ella

ååh avis att du har bastu .vad mysigt;)kramis!!=)

2010-11-25 @ 18:24:22

Postat av: ella

hoppas du har en mysig 1a advent=)kram

2010-11-28 @ 09:40:57

Postat av: Helena

God förmidddag kära bloggvän! Vill bara önska dig en fin första advent, kramis!

2010-11-28 @ 11:53:39
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Postat av: Julia - Älska utmaningen!

ja verkligen, familjen betyder så otroligt mycket =) jadå vi sover inne i huset nu å köket är snart färdigt! så nu ger vi oss på allrummet =)

Hoppas du haft en fin första advent! kramar'

2010-11-28 @ 23:32:30
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback