> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Hösten är på väg...

Kommentarer (2)

2010-09-10 @ 11:37:06

Det är väl ett säkert hösttecken... att det snart är val? Det är inte roligt att rösta i år. Vet inte, men det är svårare än någonsin tycker jag.

Det parti som hade sagt rent ut att man ska förbättra äldrevården... det partiet hade jag röstat på utan ett uns tvekan. Jag vill att dom gamla ska ha det bra helt självklart; Ha arbetsterapi (som tagits bort), inte behöva gå och lägga sen halv 8 på kvällen, inte behöva bli inlåsta på rummet på natten. Sedan vill jag också att dom äldre ska kunna baka på äldreboendena. Sång och musik ska självklart höra till vardagen för dom äldre!
Självklara saker, men det är inte verklighet, tyvärr!

Jag själv skulle också vilja ha mer sång och musik i mitt liv. Det sopar dammet från hjärtat. Önskade att jag var en ny "Max Martin" som bara spottade ut hit´s efter hit´s!!

Funderar allvarligt på att lära mej ett nytt yrke...

Jag vill arbeta med mina händer. Hade passat mej perfekt att få lite skit under naglarna. Helst skulle jag vilja ha ett hantverksarbete. Silversmed, göra egna smycken. Något yrke där man skapar något och ser resultatet! Här på jobbet ser man inte riktigt resultatet och fast att man säkert gör ett bra jobb (enligt chefen i alla fall) så krävs det något mer för att jag ska finna mej tillfreds med att sätta några siffror på en massa papper... Fast det är ett ansvarsfullt arbete så känner jag att jag bara ibland skulle vilja ha ett arbete där jag verkligen "skapar" något.
Jag känner mer och mer för varje dag att jag inte får utlopp för den kreativitet min hjärna och kropp behöver.

Vi får se vad det leder till...



Jeanette behöver en ny utmaning...

Kommentarer

Postat av: Elena

Jag hålelr med dig! De äldre behöver få bättre kvalite på sitt liv, och då behövs det att de gör någonting åt det!



Är allt bra med dig annars? :)

KRAMAR!

2010-09-11 @ 08:42:18
URL: http://ellisono.blogg.se/

Postat av: ella

du e som mig alltid velat haft typ egen smedja=)eller keramik!

jag kommer rösta rött iaf.kram ha en bra lördag=)men först bli frisk..men nu enligt FK är ej socialfobi elelr panikångest sjukdom..idioti!!blir bara värre å värre...kallt sverige nu:(ja dom gamla ska få ha d gott!

2010-09-11 @ 16:00:38
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback