> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

"How i met my prince"

Kommentarer (0)

2008-12-19 @ 10:04:54

Såg i Sussies blogg att hon berättat lite hur hon träffade sin Micke. Tänkte berätta lite hur jag träffade min Micke!

Det var lite på samma sätt som Sussie, jag anmälde mej till "passagen dejting". Gjorde en liten profil av mej själv, mest på skoj. Själv kikade man väl runt lite med och då dök det upp en kille från Falkenberg. Jag skrev väl ett litet meddelande till honom i hans "gästbok" och det dröjde inte länge förrän han hade skrivit lite i min. Jag skrev tillbaka och sedan började vi prata på riktigt. Efter ett tag pratade vi även per telefon. Det var ett ypperligt sätt att lära känna varandra. Det var precis som Sussie sa, att man nästan redan kände varandra när man sedan väl träffades.

Den 27 december skulle vi i alla fall träffas "live". Det var jättenervöst, jag var ledig, men var tvungen att handla lite.
Jonatan var kvar i lägenheten, så Micke hade redan varit och ringt på där, men sagt till Jonatan att han väntade på mej nere vid bilen i stället. Så när jag kom med matkassar stod Micke och tog emot mej! Det var overkligt att träffas i verkligheten. Jag hade ju sett bilder på honom, men det var ändå inte det samma, så lite nervöst var det allt.

Vi fikade ialla fall och satt och pratade. Det var en lyckoträff!!

 Sedan den dagen har vi varit tillsammans kan man säga... sagan fortsätter, dag ut och dag in. Suck!


Idag händer det inte så mycket tror jag. Micke skulle ringa Telia idag och höra om vårt internet snart ska komma igång.
Idag ska Bella ta en Twinrix-spruta, inför Turkietresan, men det kommer gå jättebra!  Det kommer knappt att kännas.
Jag hoppas vi kan köpa oss en julgran i helgen. På måndag jobbar jag igen, men sen.... LEDIG!
Ska bli väldigt skönt. Idag på morronen på jobbet bjöd två arbetskamrater på glögg, pepparkaka, ost m m.
Det var uppskattat! Chefen delade ut varsin julklapp till oss också, en biobiljett!  Den kommer väl till pass eftersom vi i familjen älskar bio, allihopa!

Skriver kanske mer innan jag sticker hem, får se. Annars...

Bye bye äppelpaj! 

  Sån här blir det i helgen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback