> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Mina länkar...

Kommentarer (0)

2008-12-02 @ 10:44:38

Det är en sååå trist dag idag. Regnet öser ner och det är kallt och ruggigt. Jag e på jobbet, har mycket att göra, men tog en liten paus.

Vill passa på att säga att jag har länkat till två sidor som betyder speciellt mycket. Den ena är till Irma Lejdemyr, en liten tjej som dog på julafton förra året med cancern medulloblastom. Hennes mamma har skrivit mycket om tiden under sjukdomen och nu även efter Irmas död, om saknaden och stunder i livet som varit jobbiga men också roliga. Tina, Irmas mamma, skriver fantastiskt om vardagen. Efter jag läst och följt berättelsen om Irma, köpte jag mitt HOPE-halsband. Det bär jag med stolthet, inte varje dag, men när jag har det på mej är det dessa barnen med cancer som jag tänker på. Ibland har man det jobbigt med det är ingenting mot att mista ditt barn...

Går man in och läser om Irma kan jag lova att man får en annan verklighetsbild och kanske man tänker mer på att vårda sina kärlekslänkar och att bry sej om dom man tycker och att ta dagen lite mer som den kommer...

En annan är Tim. En liten kille som har samma hemska sjukdom som Irma hade. Tims mamma skriver vad som händer i deras liv och just mår inte Tim så bra. Gå in och skriv ett uppmuntrande inlägg i gästboken, jag tror Tim och hans familj uppskattar det.

Det är två hemsidor om människor man inte känner, men jag vil verkligen att dessa två små människor ska uppmärksammas, även deras familjer. 
Irma och Tim, alltså... två små hjältar.

    Hope-halsband - så stöder du barncancerfonden! Kanske en bra julklapp?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback