> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Fräknar

Kommentarer (0)

2009-04-06 @ 13:02:24

Fräknar har jag haft i hela mitt liv. Det är nu när solen börjar lysa som dom verkligen kommer fram i sitt  verkliga "esse". Dessa små orange prickar som tar över ens hela liv...

... fast inte nu längre. Nu är jag riktigt stolt över dom! Dom har blivit fler på armarna och på axlarna. Kanske lite färre på näsan. Men dom är där... 

När jag var mindre ville jag inte ha dom! Dom var fula, groteska, tyckte jag.  Man ville inte vara ute i solen en minut, för man visste att dom kom som ett brev på posten. "Har du spottat i motvind?" fick man ibland höra i skolan. Var man dessutom som jag, rödhårig, så hade man både "spottat i motvind" och "brunnit upp".
Jag försökte att bleka mina fräknar, med citronsaft!  Håret var rött som eld, man kunde kanske färgat, men det var det inte tal om när man var 12-13 år.

Nu har jag äntligen vågat färga håret kanstanj med lite ljusröda slingor, men fräknarna vill jag inte längre bli av med.

Min mormor har många fräknar med, så det är väl efter henne jag fått det. Det gör mej så stolt, för är det någon som jag vill bli som, är det som min mormor, när jag blir gammal. Hon är söööt!  Fler goda egenskaper jag ärvt av henne alltså, detta med fräknarna... inte bara musikintresset.

Hej Svejs Lingonrace!


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback