> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Lycklig

Kommentarer (4)

2009-04-27 @ 14:37:04

Så är det snart fikadags! Känner mej oförskämt fräsh idag! La mej sent och steg upp tidigt i ottan gjorde jag, men jag ser ut som en "nyponros"... nja skämt åsido. Jag känner mej glad, upprymd och jag vet inte vad det är?!

Kan det vara kärleken? Kärleken till Micke och kärleken till mina barn?!  Tacksam över allt man faktiskt har här i livet. Då menar jag inte såna "banala" saker som pengar och att eventuellt köpa en ny bil. Det är väl i och för sej viktigt, men det är ju trots allt värdsliga ting.

När man tittar ut genom fönstret är det så vackert att det nästan tar andan ur en. Magnolian blommar och gräsmattorna är gröna! Flaggorna vajar i den svaga vinden och solen lyser varmt på oss. Svårt att tänka sej att en del inte får uppleva detta härliga, underbara, längre...

Vet inte om jag berättade det, men för lite mer än en månad sedan, ringde min farbrors fru till mej. Jag hade skrivit ett par brev till henne efter det att min farbror, gått bort i cancer, för snart ett år sedan. Det var mitt i Jonatans student-förberedelser det hände. Jag kunde tyvärr inte gå på begravningen och jag skrev istället ett brev till min farbrors fru. Jag hade då också köpt Hope-halsbandet (barncancerfonden) och jag skrev att jag tänkte på dom, speciellt på begravningsdagen och att jag skulle bära halsbandet då, som en liten "extra" tanke på dom alla i familjen.

Sedan ringde då min fabrors fru till mej en kväll och berättade att hon blivit så glad för breven då, när hon fått dom, men att hon inte orkat svara. Men nu kände hon sej "mogen" för att ringa och berätta det, istället.

Jag blev så glad för det. Som jag sa till henne, att jag förväntade mej inget tillbaka, utan jag ville bara på något sätt, förmedla att jag också var ledsen för det som hänt. Vi pratade om allt möjligt, trots att det var ganska länge sedan vi träffades.

Just sådana tillfällen, ögonblick, är så bra att ha eller få. Vi kände säkert båda någon form av glädje, i att ha funnit varandra på något sätt, fastän det var mitt i detta tragiska som hänt...




 

Kommentarer

Postat av: mia

hahaha härlig känsla du måste ha =)



Åhh visst är det underbart med djur, haha ni har ju massor ju skratt



Vi har en till kanin som heter Frasse å dom är såå underbara tillsammans =)



Hoppas din härliga känsla fortsätter att sitta i =) önskar dig en kanon fin måndagkväll =)



Kram Mia

2009-04-27 @ 19:25:58
URL: http://mizzmias.blogg.se/

Postat av: mia

Tack snälla =)



Ha en bra tisdag..Kram

2009-04-27 @ 19:58:45
URL: http://mizzmias.blogg.se/

Postat av: BJERNHAGEN

Precis, ja det var väldigt roligt med musikdirekt och vi hoppas på fler spelningar :)



Åh, men vad roligt! Nej jag håller med. Man måste ha musik.



Jo så är det. Lite farligt att bli beroende av läsarna... men är så ledsamt och se att det bara sjunker. Men tack så hemskt mycket och idol närmar sig ju verkligen... det är så mycket annat som händer men nog söker jag förmodligen :-)

2009-04-27 @ 21:16:05
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

Postat av: mia

Godmorgon =)



hahaha ja men precis så är jag åxå sen fick det bli ett par bruna sadaler åxå men stod även där beredd att ta ett par svarta åxå men näää då fick jag skärpa mig ;)



Hoppas att du gillar det du har beställt det är ju såååå tråkigt om man blir besviken ska hålla tummen för dig att dina kläder blir kanon bra =)



Ha en fin fin tisdag du med..Kram Mia

2009-04-28 @ 08:28:49
URL: http://mizzmias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback