> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Take a good look!

Kommentarer (0)

2009-04-17 @ 15:14:34



"Jag tittar mej lite omkring. Hur ser mitt liv ut?

Jag lever ett lyckligt liv. Jag har min familj.  Min familj finns runt omkring mej. Jag kan bara lyfta telefonen om jag behöver råd eller hjälp med något. Jag har mina föräldrar i livet, mina syskon, min mormor och mina älskade barn. Jag har, inte så många vänner, men dom som finns omkring mej, är äkta och dom betyder mycket för mej. Vi har inga krig här i Sverige. Vi kan säga öppet, vad vi tycker och tänker, utan att någon kommer och hämtar oss. Vi har ett vackert land, vi andas relativt frisk luft. Vi kan vakna varje morgon, sträcka på oss och tänka; vilken underbar dag! Idag skiner solen!

Jag tänker ofta på vad jag har och de saker jag är tacksam för. Jag tänker ganska ofta på Irmas familj, framförallt hennes mamma Tina, som inte har sin lilla dotter kvar i livet. Jag tänker, just nu, även på Timpa, som kämpar och kämpar mot samma sjukdom som Irma hade. Tim har det tufft nu och klart, även hans familj...

Klart att man ibland klagar på småsaker, kan tyckas. Jag vet att, så är det bara, det gör vi alla. Men ibland kan man ju tänka steget längre, kanske skänka en slant till något välgörande ändamål, en organisation, som känns bra? Det är det lilla som räknas. Kanske så enkelt, som en uppmuntrande tanke, ett vänligt ord, till någon som har det jobbigt?"

Ha en underbar eftermiddag! Nu ska jag köra inom och krama om och prata lite med mina barn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback