> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Ny dag...

Kommentarer (4)

2009-10-08 @ 09:53:48

Torsdag idag. Idag ska vi få veta resultatet på den "psykosociala utredningen" som vi varit med om här på jobbet. Äntligen, kan jag tycka! Vi har väntat på ett svar... Man får kanske inte ha för stora förhoppningar men ialla fall kanske vi får nåt svar i positiv riktning...?

Igår pratade jag och sambon mycket om Thomas, min kusin, naturligtvis. Jag berättade om det för mina barn med. Bella vet ju egentligen inte vem det är, men hon lät ledsen och jag kommer ihåg att hon var så upprörd över detta med "tortyren" m m. Det klart, man har berättat lite grand om hur vi hade det som små och hur mycket jag och Thomas lekte och så. Så det blir väl en naturlig reaktion kanske och man tycker man känner personen i fråga. Jonatan hade hört det på radion på morronen och vi pratade lite i telefon han och jag, om Thomas.

Thomas var en härlig liten kille, det är så jag kommer ihåg honom. När vi var små lekte vi en hel del. Vi var jämngamla och min älskade mormor var som vanligt, samlingspunkten för alla, speciellt för oss barn. Min mormor Asta och morfar Malkolm, kan jag skriva en hel bok om! Också min gamlamormor Signe... Det var alltid skratt och kramar och mycket sång och musik, en otrolig gemenskap, med andra ord! Alla trivdes...

Kommer ihåg en gång när det var ca 30 grader varmt. Jag och Thomas var med mormor och handlade. Vi köpte "Sunkist" (ni vet en dricka i tetrapak med sugrör). Jag fick apelsin och Thomas fick äpple... Vi slet upp dom utanför affären för vi var så törstiga. Jag gillade min, men Thomas gillade inte sin och sa till min mormor, som var hans farmor:
- Faarmaar... äpple... de e ente gött!

Japp, det är minnen man får leva på nu. Sådana trevliga och härliga barndomsminnen, jag har, önskar jag alla hade!

Kommentarer

Postat av: julia

Skickar massor me goa kramar till er alla!

2009-10-08 @ 17:19:34
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Postat av: ella

nu är man hemma varit hos systers pojkar=)

så snart blir d bara tv å sova.får se va som sker vet ej;)

skönt man iaf har minnen ju=)man får försöka tänka på dom fina

massa kramar!!!

2009-10-08 @ 21:51:11
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: ella

lasagne lät ej fel;)får se va man handlar hihi.försök mysa du med många kramar!

2009-10-09 @ 11:49:42
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: Mia ☆

Beklagar sorgen :( Som du säger, man får vårda de goda minnen man har ömt.



Hopas du får en fin helg iaf! :)

2009-10-09 @ 11:54:07
URL: http://www.thelifeofmia.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback