> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Monday...dream on!

Kommentarer (0)

2009-01-26 @ 09:58:49

Skriver en "snabbis". Inatt har jag drömt...igen! Så otroligt många olika saker, ett virrvarr av fragment. Än hit än dit...
Undrar egentligen hur min hjärna ser ut inuti? Jag kan inte påstå att min dag är ett virrvarr men när det kommer till drömmarna så blir man nästan rädd!

Apropå drömmar...

  
 

Ingredienser ca 50 st.:

  200 g smör eller margarin 

  2 dl strösocker

  2 tsk vaniljsocker

  1/2 tsk hjorthornsalt

  5 dl vetemjöl

 

Så här gör du:
Sätt ugnen på 175 grader. Rör matfett och socker poröst. Blanda ner vaniljsocker och hjorthornsalt i mjölet. Rör ner det i smeten till en deg.
Dela degen i två delar och rulla dem till längder. Skär dem i bitar och rulla ut dem till små bollar. Lägg dem på papprade plåtar. Grädda mitt i ugnen i cirka 20 minuter. Kakorna ska vara bleka och lite spruckna.


  

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback