> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

That´s life!

Kommentarer (1)

2009-03-06 @ 10:31:29


Känner mej tillfreds idag. Vet inte varför. Det är bara en känsla jag har. Känner ett lugn och en harmoni. Ni vet en sån där lyckokänsla som bara kan gripa tag i en sådär plötsligt... 

Detta gäller dock inte på jobbet, lyckokänslan alltså... där är det fortfarande "på västfronten intet nytt"!

Tänkte på en sak, häromdagen.  Efter skilsmässan är det många saker som ändrats... naturligtvis. Jag har mognat och lärt mej oerhört mycket, också om mej själv. , precis när man var mitt upp i det och sen precis efteråt, trodde man aldrig att man skulle kunna bli lycklig igen... någonsin!  Kände stor ångest och rädsla inför framtiden. Det ändrades som tur var...

Det är så många människor som man träffar på ibland på stan, som man känner sedan länge, som vinkar glatt åt en när man möter dom. Sedan finns det andra människor som vänder sej bort när man träffar dom, (som glatt har hälsat på en innan skilsmässan) som nu inte låtsas om att dom ser en... hur hänger det ihop? Det är kanske naturligt att det är så. Jag menar inte att alla ska hälsa glatt på mej... Men om man inte vet exakt sanningen, varför beter man sej så då? 

Jag har tidigare sagt att det finns två sidor av allt. Det är bara jag själv som vet hur det varit... Det kan jag ju inte förmedla till alla människor, till dom jag känner och till dom jag känner mindre väl, det är ju en omöjlighet och det skulle man aldrig orka.

Jag är också noga med att bara prata och öppna mej för dom människor som står mej närmast. Jag är inte den som far med osanning och pratar skit om alla och envar jämt och ständigt. Men när människor slutar att säga "hej" bara för att dom tycker att jag har betett mej dumt och fel...? Jaja, dom vet ju inte sanningen, utan dom har bara hört det i andra hand. Men det är just till dom gamla "bekanta", jag har lust att gå fram och förklara, precis hur det varit!

Samtidigt kan jag skita i det. Jag har ett nytt liv nu och det gamla har jag lagt bakom mej.  Det är som jag sagt innan, väljer man att bara lyssna på den ena versionen, så är det upp till dom personerna...  That´s life!

Nu till nåt helt annat!
Fick ett litet gulligt sms igår... "Tack för allt". Det var från "lillkusinen" som hade fått sitt paket, jag skickat! Kul kul!

 Igår tittade vi på "Halvåtta hemma  hos mej" . Tala om blåst,  tjejen som tyckte det var "den bästa middag jag ätit". Sen  ger hon killen 4 poäng!!? För att hon ville vinna själv! Alltså...?

I kväll blir det en god måltid med kärestan och sedan Lets Dance, tror jag. Sedan en gammal "höjdare": Big Brother!

Barnen är i Laholm, denna helgen. I morron ska dom bege sej till Lund för att titta på "Volbeat". Lyllostar!

♥ Bella o Jonte: Ni är dom bästa barnen en mamma kan ha!
♥ Micke: Du är den bästa sambon, Jeanette kan ha!



... det bästa med framtiden är att den kommer med en dag i sänder!

Kommentarer

Postat av: BJERNHAGEN - are you ready to rock?

åh, thank you :)

detsamma!

2009-03-06 @ 22:24:53
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback