> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Barn...

Kommentarer (5)

2009-09-30 @ 11:17:14

Döm mej inte för hårt... jag vet att jag har förutfattade meningar i en del saker... Kanske felet är att jag själv alltid velat ha ordning och reda i mitt liv. Jag har haft ett mål i livet... att ge mina barn kärlek och trygghet när dom väl kom till livet... Det har i alla fall alltid varit min tanke... Jag tror jag lyckades, men det hade kanske inte gått utan familjens stöd och omtanke... Sen mina barn kom, har jag prioriterat dom, ja nästan alltid i alla fall. Har alltid velat att dom skulle ha det bästa, inte när det gäller det materiella kanske, utan mer när det gäller mycket kärlek och omtanke!

Att skaffa barn idag är mycket en "statuspryl". Ser så många som skaffar barn för att sedan ändå låta barnen komma i andra hand och inte ge avkall på allt annat man måstes göra, gympa, sola. Det är så många "måsten" idag. Jag menar inte att man ska ge upp sitt eget liv när man fått barn. Men det är en väldigt ansvarsfull uppgift man tar på sej... när man skaffar barn.

Det är kanske inte meningen att man ska förstå allt, men för mej känns det konstigt, just nu, när man funderar. Man bör kanske ha jobb, utbildning och en bra grund att stå på innan man skaffar barn?Vad har man att erbjuda sitt barn mer än kärlek, i så fall? Kärlek kommer man långt med, men det är så mycket annat som skall fungera. Kan det ens kallas "trygghet" för barnet, om det fattas så mycket annat i livet? Ja, mycket tankar just nu, som ni märker... Skönt att skriva ner lite om tankarna här, som vanligt får du kära "blogg" ta del av dessa tankar...

Puss o bye, gummihaj!

Ps. så här skrev min älskade Bella på Facebook igår; "Bella Poulsen älskar sin mamma över allt annat ! ♥ "
Vad säger man??

Kommentarer

Postat av: julia

Jag håller verkligen med dig. Barn är en slags statuspryl, tyvärr... Det är såå hemskt! Man ska skaffa barn för att man verkligen vill ha barn och att man kan erbjuda dem nåt. Inte för att man vill känna sig behövd av någon annan...

Hoppas du har en bra dag!

Kramar

2009-09-30 @ 11:55:33
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Postat av: julia

Nu ligger hela reportaget ute på min blogg!

Tack underbara du för att Du vill vara min bloggvän, så glad för de!

kramar

2009-09-30 @ 13:37:34
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Postat av: julia

Ja, är nöjd med det som reportern skrev ihop, man vet ju aldrig om man missförstår varandra osv...

Hihi, ja det är taget därifrån och det hjälper mig så mkt i vardagen!!!! Så härligt, tack för din fina respons!

kramar

2009-09-30 @ 15:33:32
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Postat av: Elena

Åh, jag tycker om när du skriver dina funderingar och tankar. Du har väldigt bra tankar! Jag håller med dig, det är många som skaffar barn bara för att visa upp dem och sen inser personerna inte att det är mer än så. Så himla trist. Jag vill ha barn, men skulle aldrig skaffa förren jag känner mig trygg i mig själv och i mitt liv. Kram!

2009-09-30 @ 21:31:19
URL: http://ellisono.blogg.se/

Postat av: B-M

Vad fint du skriver om att ha/skaffa barn. Jag hoppas att även jag har uppnått dessa mål.. men tivlar på vissa punkter

2009-09-30 @ 23:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback