> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Om att bli gammal...

Kommentarer (5)

2009-09-04 @ 11:29:11


Såg en dokumentär om Mimi Wendell för någon månad sedan. Har berättat om det här på bloggen innan. Helt underbar skådis (småroller och reklamfilmer) och från New York. Kolla bara så vacker hon är! Hon är född 1915 och "still going strong"!

Att bli gammal är väl inget man ser fram emot egentligen. Men nu, vid 45 års ålder, känner jag att jag kan njuta av livet på ett annat sätt. Jag bryr mej inte om petitesser, som att sminka mej när jag är ledig, fixa håret, utan är jag ledig så är jag "naturell"!
Jag bryr mej inte heller så mycket om om jag blivit lite tjockare (jag var mager som en speta många, många år). Sedan jag träffade Micke har jag fått lite andra värderingar om vad som egentligen är viktigt här i livet. Det är skönt!

Skönhetsoperationer!? Jag kan inte förstå hur man kan förstöra sin personlighet?! Jo, om man har "defekter" och verkligen lider av sitt handikapp, kan jag förstå det. Men rena läppförstoringar, lyft för att "du ser gammal ut"!? Kolla här:

Skrämmande! Speciellt som hon påstår att hon inte gjort något med läpparna! Nähä...

Eller vem vill se ut så här:



 Jag har alltid beundrat Aino Taube. En svensk underbar skådespelerska. Otroligt vacker och helt naturlig! Hittar tyvärr ingen bild på Aino som gammal... En annan skådis som är vacker är Viveka Lindfors!

Aino Taube



Viveka Lindfors! Kolla på henne bara!

Jag älskar min mormor! Hon är en underbar person och en av de viktigaste kvinnliga förebilderna för mej... Blir jag som henne, när jag blir gammal, är jag lyckligt lottad... och det finns väl en viss chans, eftersom vi har samma härliga gener!

Eller vill jag bli som just Mimi Wendell... Jag ska bara be till gud att jag är sån vid 94-års ålder! Fast jag föredrar nog mormor... eller varför inte lite av båda?!

I vilket fall som helst; Fram för fler gamla "tanter" utan skönhetsoperationer och utan silikonbröst!

Kommentarer

Postat av: ella

nej inga operationer!!!mans ka ju åldras å nu bryr man ej sig som när man va yngre ju=)ok vist skulle va kul me finare bröst å sånt men va sjutton e ju bara bröst!!!

sen rynkor e charmigt=)syns man lever ju iaf.

nä inge sånt inte en enda liten spruta i mitt ansikte tur man e spruträdd med;)

pappa hade ej en enda rynka när han dog så ärvt rätt ok gener ju,förutom vi dör vid 50..ella får passa på ha skoj.

kram på dig hoppas din fredag blir bra.sitter fortfarande me myskläder jag;)

2009-09-04 @ 12:50:04
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: Elena

Jag skulle aldrig skönhetsoperera mig, endast om jag var med i en olycka eller något sånt. Men inte för någonting jag är missnöjd med, det är vi alla och sånt får man försöka leva med. Man ska leva som man ser ut och är! (:

2009-09-04 @ 14:19:01
URL: http://ellisono.blogg.se/

Postat av: B-M

Oj, vad kul - jag hamnade på din sida! Jättebra kommentarer och bilder på tragiska plastikoperationer. Håller med till 100% att både Viveka Lindfors och Aino Taube var mycket vackra kvinnor - naturlig skönhet. Här kan man ju även tillägga Ingrid Bergman, Kathryn Hepburn, Bette Davies, Zarah Leander, Sickan Carlsson, Anna-Lisa Eriksson etc - listan kan ju bli oändlig. Tummen ner åt dessa silikonläppar m m /B-M

2009-09-05 @ 00:37:53

Postat av: Mia ❤

Min make är omåttligt förtjust i Judy Dench faktiskt, vacker och rolig kvinna det där :) Själv gillar jag Gina Rowlands!

2009-09-05 @ 11:29:24
URL: http://www.improveme.se/makeover

Postat av: julia

Jag håller verkligen med dig vad gäller skönhetsoperationer, det är oftast inte utseendet dom behöver jobba med utan självkänslan...

kram på dig

2009-09-05 @ 12:17:32
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback