> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Pust!

Kommentarer (1)

2010-03-11 @ 10:49:47

Jag har varit hemma i 1 dag från jobbet. I tisdags fick jag en blixt framför ögat som följde mej i 10 minuter. Det var riktigt otäckt. På jobbet sa man åt mej att ringa sjukvårdsupplysningen och där sa man att jag omedelbart skulle kontakta ögonmottagningen. Det kunde nämlingen vara näthinneavlossning! Så jag tillbringade tisdagseftermiddan på ögonmottagningen. Fick bedövning och pupillförstorande medel. Jag såg ut som ett monster! Ett snällt sådant men mina ögon var svarta som sot! Hihi...

Men allt var okej, som tur var. Tydligen kan glasbottnarna i ögat röra på sej och då kan det uppkomma blixtrar...
Men jag var så orolig och som tur var följde mamma o pappa med mej, som stöd och för att eventuellt köra mej hem. Det var bra för jag kunde omöjligt se efteråt med så stora pupiller!

Jag var hemma från jobbet igår, för ögat var lite "omtumlat" efter alla medel och sugproppar (japp en sugpropp, som det sa slurp om när doktorn satte i den och jag hann att tänka "hur ska han få ut den utan att ögat följer med)!

 

Tänkte på Alastor "Monsterögat" Moody i Harry Potter när jag kollade ögat. Så där ser jag nog ut nu med sugpropp och allt... Hihi!

Nu blev ju allt bra och det var ingen fara. Så nu vet jag vad det är om det skulle hända fler gånger.

Kommentarer

Postat av: Helena

Oj då, förstår att du blev rädd, eftersom det är typiska symptom för näthinneavlossning. har också haft något liknande, men höll ut och sen försvann det och har inte kommit tillbaka. Hihi, man ser ut som Charlize Theron gjorde i filmen Monster efter de har droppat sådant medel i ögonen. Skönt att allt gick bra, jag tycker att sådana händelser gör en lite mer ödmjuk för att man är så pass frisk som man är, vilket man oftast tar för givet, eller hur? Hoppas att du får en fin fortsättning på veckan, kram, kram!

2010-03-11 @ 17:30:58
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback