> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Skelett i garderoben

Kommentarer (3)

2010-03-09 @ 10:20:50

Jag tror att alla har "skelett i garderoben". Någonting som man inte vill att andra ska få reda på och som kan ligga en till last. Jag hade nog en del gamla skelett jag med, i min garderob. Men dom är nästan ute nu. Jag vill inte ha dom inlåsta längre och jag har öppnat garderobsdörren... om inte helt så lite på glänt i alla fall. Jag läste på en blogg något väldigt bra:

"När vi träffar en ny partner så visar vi först upp den ljusa sidan där vi rappt redovisar allt gott vi gjort. Vi målar in oss i ett hörn därför att vi säger inte hela sanningen. Vi har visserligen två barn med kvinnan vi var gift med men vi ”glömde” att nämna att vi har även ett barn sedan tidigare och vi gjorde inte slut för tre månader sedan utan det var nog mer tre dagar sedan. Inför rädslan att folk skall stöta bort oss friserar vi sanningen. Alla har skelett i garderoben. Det är mer en fråga om hur skrämmande skeletten är."

Detta är jäkligt bra skrivet och det handlar mångt och mycket om att våga öppna sej och berätta sanningen för en nya människa man träffar. Som sagt alla skelett är inte så skrämmande och det är absolut inget att vara rädd för... dom där skeletten...

Kommentarer

Postat av: Helena

Godmorgon! Ja dessa "skelett", har faktiskt ett och det kommer nog att få stanna kvar i garderoben för gott, ibland känns det som det är den bästa lösningen. Annars är jag inte heller rädd för "skelett", ärlighet varar alltid längst och jag brukar tänka att den som inte klarar eller orkar ta sanningen, ja då får det väl vara och man får söka sig till andra som klarar det, eller hur? Skönt att du verkar må lite bättre och hoppas att du får en fin dag, kramisar!

2010-03-09 @ 10:26:26
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Postat av: ella

ja vissa saker måste man vädra ur för att orka med=)

kram ha en bra dag

2010-03-11 @ 08:24:53
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: ella

tur d ej va nått sånt med ögat=)

kramis!ska käka lite sen ut en stund=)

2010-03-11 @ 11:10:37
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback