> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

me tired...

Kommentarer (1)

2008-12-12 @ 13:36:45

Så jäkla trött jag e alltså...
Men det är ju självförvållat. Kom väl rätt sent i säng och upp astidigt. Man ska inte klaga, eller hur?
Nu börjar det ialla fall att kännas, både i kroppen och ögonen.

Men efter att man sett gårdagens avsnitt av "Himlen kan vänta" känns det inte riktigt läge att tycka synd om sej själv för att man sovit för lite, så...jag tar tillbaka allt jag sagt i raderna ovanför!

"SVT-serien Himlen kan vänta handlar om vad som händer med en människa som får en diagnos om en dödlig sjukdom. Vad vill denna person göra med resten av sitt liv? Och hur kan alla i omgivningen hjälpa den som är sjuk? Under 1½ år har SVT filmat fem personer som mitt i livet drabbats av en svår sjukdom. Vi möter också deras anhöriga."

Fy f-n alltså, vilken hemsk sjukdom cancer är! Jag grät igår när jag tittade på programmet. Det handlade mycket om Helena från Getinge i går. Igår avbröt hon sin behandling, tog ett svårt beslut, eftersom medicinerna inte hjälpte i vilket fall som helst. Så tragiskt... Alltså bara mer eller mindre vänta på att man ska dö och samtidigt vara så stark och inte ge upp hoppet. Även om hon hade sina stunder av förtvivlan igår och var tveksam till om hon gjorde rätt, så beslutade hon alltså att sluta med medicinen och gå vidare, med den inställningen att; är det meningen att jag ska bli frisk så blir jag det...
Hon berättade för sin man att hon inte ville ligga och tyna bort utan hon ville vara Helena, ända till slutet. Man kan bara beundra henne oerhört (även hennes man Henrik) mycket...
I augusti i år så dog Helena, 35 år gammal, med hela livet framför sej. Är det rättvist?

Tråkigt om ni missat denna serie, det är alltså så tragiskt att man skäms för att säga att man har ont i halsen i fortsättningen... än mindre säga att man är trött!

Jag ska klippa mej idag kl 17. Det ska bli såå skönt, för nu känns det som en risbuske på huvet!  I helgen ska jag o Micke vara ensamma, Bella är i Laholm, Jonte med.

Tänkte åka och handla lite julklappar i morron lördag. Kanske drar till Kungsbacka, får se. 

Till mina barn vill jag säga...  Jag kommer sakna er i helgen!

Kommentarer

Postat av: Dottern

Varför ska du alltid åka till Kungsbacka när jag INTE ska med ? =(

2008-12-12 @ 14:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback