> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Lååångfredag

Kommentarer (0)

2009-04-10 @ 12:51:06


Gårdagen var lyckad, på alla sätt. Jag och Jonatan var hos hans diabetesdoktor på morronen. Det var lite allmänt prat som vanligt. Jonatan tar inte så mycket värden, men han är noga med sin pump och att ta insulin, även extra, när det behövs. Så innan man åker in till doktorn, helst en vecka innan, tar man ett prov som kallas HbA1c. Det är ett blodprov som visar hur sockervärdena har legat upp till 8 veckor bakåt i tiden. Helst ska det ligga på 5 (perfekt) eller kanske max 6,5, men det har gått neråt de senaste gångerna. Från att för ett par år sedan legat på 9... Igår hade dom ännu inte fått svaret på detta prov när vi var där. Synd, hade varit kul att veta, sa vi alla.

Döm om min, eller vår förvåning, när Stefan (doktorn) ringde tjugo över fem i går kväll. Han hade då fått svaret och han sa: - Jag var tvungen att ringa. Det hade gått ner till 7,1!!! Jippie!  Att det kändes bra! Go for it Jonte! Det var nog den bästa presenten man kunde få... Snällt av honom att ringa, Stefan, men sån är han... världens bästa doktor!

Igår var det alltså kalas! Det var trevligt och Jonatan fick så många fina paketer!  Lägger ut lite bilder här på slutet.
Bella var tyvärr inte här, saknade henne. Hon firade sin kompis Amanda, som fyllde 18 igår.

Vi käkade lite potatisgratäng, kött, kycklingklubbor, sallad, vitlöksbröd. Sedan blev det kaffe och Operatårta, lite likör till.
Jonatan körde väl vid kvart över elva. Då körde dom andra gästerna med hem.

Jonatan skulle dock vidare till Billy, som firade sin 20 års-dag igår med.


Här sitter han... födelsedagsgrisen! 20 år den 12 april. Kan inte fatta det!


Här har han fått på sej det fina halsbandet som Anna Holtzberg tillverkat, efter min beställning. Svårt att se? Gå in på http://pyssel-och-trams.blogspot.com/ , scrolla ner så kommer Jonatans halsband där... Det står Jonatan på den ena brickan och A dato (från denna dag) på den andra.
Jättefint och Jonte blev glad.


 Han fick en jättefin tavla av mina föräldrar och syskon med sambos.


... och ett par "pissetofflor" (som Henke kallar dom), hihi.


Nya bilmattor av oss, som tatueraren Ed Hardy designat.


Denna söta "fuling" hade Frostiz köpt. Duktigt av henne...hon är ju en vovve!


Han fick även en pop-corn maskin av oss, som jag inte lyckades uppbringa till gårdagen. Men ska åka till Gekås och köpa en sådan, så han får den i efterskott. Det blir grymt goda pop-corn i en sån där maskin, säger alla som provat. Det blir typ Biopopcorn... så det får vi väl testa.

Här är gästerna:

 Micke (min sambo) och syrrans karl, Patrik. Här diskuteras det...

 Jonte, Jontes morfar och mormor

 Min syster Helena (i attack på kycklingklubban) och min bror Henrik
 

Tack alla för att ni gjorde Jonte glad på hans födelsedag (som är den 12 april)! Det var trevligt!

Nu tror jag jag ska ut en sväng i trädgården. Har faktiskt lite skallebank idag. Vet inte om det berodde på det att jag drack två glas vin till maten. Mitt huvud är lite som det är... Tror dock det blir bättre med lite fysiskt arbete. Ska passa på att sitta i solen lite och bättra på mina fräknar, hihi


So long blogg-vänner!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback