> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Onsdag kväll...

Kommentarer (1)

2009-04-08 @ 23:00:53

... och lugnet råder.

Jag hann precis innanför dörren så sa sambon att han fixade något att äta. Underbart! Jag var inte hemma förrän 18.50. Jagade presenter som en tätting... puh! Hittade tyvärr inte det jag sökte, just den saken verkar slut i hela södra Halland! Så typiskt! Det finns ett ställe till... nämligen Ge-kås! Men dit hinner jag inte innan helgen. Tänkte skriva ut en liten bild på "saken" så får Jonatan den i "real life" nästa vecka istället. Så får det bli...

Hittade däremot en annan födelsedagspresent som kommer bli perfekt! Han kommer garanterat bli glad för både den och den andra presenten som jag fick innan i veckan av en "blogg-vän". Jag berättar naturligtvis sedan och lägger ut bilder på det han får i morron kväll.

Idag hittade jag två fästingar till på Frostiz. Kommer dom redan?! Det är ju liksom inte sommar riktigt ännu! Fy, både ja och Micke tycker det kliar på oss! Tur att Frostiz är kritvit! Lätt att se dom små svarta, hemska krypen...

I morron är jag som sagt, åter ledig. Ska till Diabetesdoktorn med Jonatan. Det blir nog bra. Brukar vara trevligt att vara där,  finns ingen bättre läkare, som jag träffat på. Kommer så väl ihåg när Jonatan blivit inlagd för sin Diabetes första gången och vi satt i matsalen på sjukhuset. Han var 8 år, lille gubben... In kommer en äldre man, med lång kappa slängande om benen och en HBK-halsduk slarvigt virad om halsen. Han kom fram och skakade hjärtligt handen med oss. - Hej, det är jag som är Stefan, Jonatans doktor! Vilken underbar människa, hela hans "uppenbarelse" gjorde att vi kände oss, med ens, ganska lugna...

Det var en omvälvlande känsla, att få Diabetes, helt klart ledsamt för Jonatan, men även för oss som föräldrar. Vi visste ju absolut ingenting om vad detta kunde innebära för oss. Skulle vi vara tvungna att lära oss leva ett helt nytt liv? Nja, "anpassa" oss til ett nytt liv, var kanske mer rätta "ordet". Men helt klart en sjukdom som vi var tvungna att lära oss "gå hand i hand" med. Det tycker jag vi gjort också, fast det varit jobbigt många gånger.

Nej, nu ska det sussas! Blir en relativt tidig morron, trots ledighet.  Grattis... snart iaf... till Amanda, som efter kl 00.00 kan fira sina 18 år!
♥ Jonte, vi ses ju i morron. Bella, var rädd om dej! Jag älskar er! ♥

Glitter Text Generator

Kommentarer

Postat av: Amanda

Tack !

2009-04-11 @ 12:10:19
URL: http://amandadahlbeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback