> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Sol hela dagen

Kommentarer (0)

2009-04-19 @ 21:55:04


Det började med världens moln och grått i morse. Men sedan sprack hela himlen upp och det gick bara inte att sitta inomhus!

Vi har varit i trädgården nästan hela dagen. Micke började med portalen på framsidan. Jag planterade våra kryddväxter som vi köpte igår. Det blev riktigt fint. Sedan gick jag lös på rabatterna på framsidan. Klippte ner gamla kärleksörter och räfsade fint i rabatterna. Hade kaninerna ute i rastgårdar medan jag städade deras burar. Sedan var det två lyckliga kaniner som fick komma in i nystädade, höfyllda burar. Med rent vatten och gott foder.

Kl 18 var jag och sambon nöjda och gick in och käkade potatis och köttbullar med rödvinssås. Inte helt fel. Även Frostiz fick en portion och njöt av denna. Känner nu att det stramar lite i ansiktet. Solen har varit framme hela dagen och det har varit perfekt väder för att påta i trädgården.

Jonatan är tillbaka i sin lägenhet och Bella kollar på tv i Laholmos. Snart får vi nog ta en tur till Ge-kås igen, jag o ungarna. Alltid kul att hitta på något med dom.

Nu kollar jag o Micke på Van Veeteren och dricker kaffe. Sedan kallar sängen.

Sov gott allihopa!


Så här fint blev det i kryddrabatten. Stenarna räckte inte riktigt till, det blir fler stenar ditlagda i morron. Vi gräver en portal på framsidan, så det blir lite stenar att hämta där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback