> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Jaha...?

Kommentarer (0)

2009-02-12 @ 11:52:55


Jaha? Ska det vara så här nu?  Det är det här med arbetslusten...igen!

Kan inte fatta att det kan vara sååå tråkigt att sitta här rakt upp och ner och verkligen vända papper. Precis som dom förutfattade meningar man har om oss kommunalanställda! För det är precis vad jag gör idag! VÄNDER papper! 
 Någon    är jag inte just nu!

Fy Jeanette, nu är du så där negativ igen, kanske någon tänker. Kan inte ens säga till mej själv att - Ryck upp dej, för böveln! För jag orkar inte ens det... trist!

Kan inte någon bara komma och  säga: - Du ser ut att behöva vara ledig en vecka, ta och åt någonstans, piffa till dej och hämta lite krafter!  Du får 10.000 kr och du måste lägga dom på dej själv! Men jag inser att det kommer inte att ske, utan endast i min fantasi, men det hade varit jättehärligt! 

Ursäkta mej, det är alltså inte hemma jag är uttråkad utan det är här, där jag tillbringar 8 timmar om dagen, mån-fre, vecka ut och vecka in, år ut och år in!  Och det beror inte på mina arbetskamrater, utan på något annat, som gör att jag inte trivs så bra på jobbet just nu. 

Vad kan då, lilla jag, göra åt saken? Inte så mycket... se glad ut och kämpa på bara! 
Missförstå mej inte. Jag är glad, jag är lycklig, men inte just här, i denna stund...

Klagomuren är stängd för dagen! Tack för att någon lyssnade!  Behövde bara skriva av mej!



I alla fall... til sist vill jag avsluta med att "ge" dagens ros till min älskade sambo, med sitt blåa/röda/vita/lila/svullna lillfinger!  Jag känner stort medlidande och vet att det gör ont!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback