> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Jo du...

Kommentarer (3)

2009-02-24 @ 09:56:04

... syster yster, det är svårt att få tiden att räcka till, till allt det roliga. Men som du sa "det är aldrig för sent att försöka, och alltid för tidigt att ge upp". Det var bra sagt! Det "mottot" tror jag att jag ska leva upp till lite mer i fortsättningen i alla fall.

Hade en trevlig kväll i går med arbetskamraterna. Käkade fiskplanka och drack en av de godaste koppar kaffe jag smakat, efter maten!

Det får man väl snart göra om, alltså gå ut och äta, men då med min älskling, kanske?

Har tänkt på en sak, som vi diskuterade lite här på jobbet idag. Är man samma person/människa hela livet, eller ändrar man sej och sitt sätt att vara, efter vad livet ger en, erfarenhetsmässigt? Förstår ni hur jag menar?
T ex. om man träffar en gammal klasskompis, som man inte träffat på många år... tänker då den personen om mej så här: - Herremejge, vad Jeanette har ändrat sej (alltså inte utseendet då). Eller tänker personen: - Hon är sej precis lik, den där Jeanette! Jag berättade ju om att jag träffade en gammal klasskompis för ett tag sedan. Det var precis som att vi aldrig varit ifrån varandra, dessa år. Hon var i alla fall som förr. Jag vet att hon gått igenom en del i livet. Är det så att man inte visar sin rätta sida för andra?

Nä, ju blev jag helt "fixerad" vid detta, som ni märker. Skriv och tala om vad ni tror. Det skulle vara kul att veta. Det är klart så att man får mer erfarenhet och mognad efter vad som händer en i livet, men ändras man egentligen, i självaste "grunden"? Hade varit kul att få lite funderingar om detta ämne.

Nämen... jag är ju på jobbet, ju! Kom jag på nu! Så nu måste jag jobba lite igen! Ska bara hämta en kopp köffe till, hihi! Av märket "Eldorado"!


Glöm inte "Temlan" idag!

Kommentarer

Postat av: Micaela

Ja det programmet var helt sjukt!



Din blogg e ju jättefin! Jag kan inte så mkt om datorer men jag försker pilla lite ibland! Men oftast blir det katasstrof ;-) haha





Ha en bra dag!

Kram

2009-02-25 @ 09:06:15
URL: http://zmicca.blogg.se/

Postat av: Elinor

Hej hej!

Tack vad snäll du är.

Despoina Vandi alltså, det får jag ta och kolla upp.

Tack för tipset och hoppas du får en bra dag!

Mvh Elinor

2009-02-25 @ 12:11:31
URL: http://ronile.blogg.se/

Postat av: Helena

Hm, det var djupt...svår fråga. Innerst inne är man nog samma, det känns så i alla fall. Om man är en snäll person när man är liten så blir man väl inte elak som stor även om man går igenom svåra saker, eller? Fast man kanske blir tuffare, men ändå snäll? Jag vet inte, ska fundera vidare på det. Kram Helan

2009-02-25 @ 19:07:32
URL: http://mollymys.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback