> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Glömde en sak...

Kommentarer (1)

2009-01-05 @ 09:39:23

Detta måste jag berätta...

När vi firade nyårsafton hos min moster, skulle vi naturligtvis ut kl 00.00 och kolla på raketerna m m...

Jag och Micke kom lite efter mamma, pappa o Laila. När vi kom fram så sa mamma, läs här:

Mamma: - Titta, på den konstiga raketen, den "fastnade" på himlen och "exploderade" aldrig. Titta!

Micke: - Det kan inte vara möjligt, att den inte smäller av?!

Mamma: Jo, den kom flygande här ovanför, sedan fastnade den bara, titta själv!

Jag: - Det verkar ju jättekonstigt!?

Mamma, Micke, pappa, Laila: Jaa!

Sedan stod vi där som fååån. Kan en raket fastna på stjärnhimlen? Näää, naturligtvis inte.

Det visade sej vara rislyktor (jättestora) som folk släppte iväg. Dom svävade sakta fram som jättestora eldar på himlen, det var såå vackert. Så det kom sådana seglande förbi och samtidigt kom det väl en raket och så fastnade blicken på en rislykta... inte har jag någon bättre förklaring.

Men vår konversation skulle andra hört. Det hade verkat mycket mysko...kan jag lova!


Kommentarer

Postat av: Helena

Vi såg oxå en sån!! Jag var helt så på att det var ett UFO!

2009-01-05 @ 17:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback