> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Spöken finns dom?

Kommentarer (1)

2009-01-28 @ 22:44:43

Min syster, hade skrivit på sin blogg om att hon och hennes sambo brukade kolla på "Det okända" som går på tv:n. Hon kom då in på en "spökhistoria" som mamma och delar av släkten "råkade ut för" en gång vid kaffebordet. Den som vill läsa kan kolla på "Syrrans blogg", jag har en länk... där kan man också rösta om man tror på spöken, eller inte!

Då tänkte jag på vad som hände mej en gång (när jag skriver detta, knackar det på mitt fönster, just nu alltså, fy tusan vad jag blev rädd! Men kom på att Micke är ute och nattkissar... med Frostiz alltså, hihi). Jo, i alla fall. Det var många år sedan när jag och min f d man Erling hade flyttat in i vårt "nya" hus. Vi visste att tanten som bodde där innan var änka och att hennes man hade tagit livet av sej, men inte i huset. Det gick väl ett par nätter och en natt drömde jag i alla fall att jag såg ett ansikte (bara ansiktet) "sväva" i vår hall. Jag drömde alltså detta och jag var lite skakis när jag vaknade för det kändes verkligt. Vi pratade om detta, jag tror det var några dagar efter, och jag förklarade bl a för mamma och pappa att det var så verkligt och jag kom ihåg hur ansiktet såg ut. När jag förklarade att det var en man, med vitt hår och lite skägg, sa pappa: - Sån såg han ut, han som bodde här... Vad säger man? Jag hade aldrig sett honom, mannen. Men min pappa hade sett något gammalt tidningsurklipp på honom, därför kunde han säga att det stämde med min dröm! Läskigt eller hur?

En annan natt, när jag var helt ensam, så hördes det världens smäll från källaren, eller mer som en duns. Jag blev livrädd men vågade inte gå ner när jag hörde det, utan låste bara källardörren och tänkte att jag går ner i morron. På morronen smög jag ner i källaren. Då var det en skjutlucka på ett gammalt skåp som "hoppat" ur spåret! Jag ska säga att den skjutluckan gick verkligen trögt i vanliga fall. Då menar jag trögt, som i att man knappt kunde rubba den! Men nu så bara...hoppade den av! Det hör till saken att skåpet var ett gammalt "kyrkoskåp", ett sånt man lade papper i med "inskrivna i kyrkan", "födda" och "utgångna ur kyrkan" o s v. Eftersom han som bodde i huset innan, var kyrkovaktmästare, hade han väl förmodligen fått skåpet på jobbet. Men till saken hör det att Erling hade skåpet att samla gamla färgburkar i. Sticksågen och borrmaskinen låg också i skåpet. Var det mannen som tyckte det var fel att använda skåpet till sådana saker och ville visa sitt missnöje? Vem vet, men rädd var jag... och man får sej en tankeställare!



Gonatt allihop... om ni vågar sova, förstås! Buuu!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Shit så läskigt, man får rysningar, jag förstår att du inte vågade gå ner i källaren efter det!

2009-01-29 @ 18:04:26
URL: http://mollymys.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback