> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Polis Polis... bitch!

Kommentarer (0)

2009-01-27 @ 22:35:06

När jag körde hem ikväll var det stooor poliskontroll. ALLA bilar kallades in. Så även jag alltså. När jag körde sakta fram stod en kvinnlig polis och vinkade mej åt sidan, samtidigt kollade hon lite extra på bilens framljus. Oops hann jag tänka, nån lampa var säkert sönder, eller nåt. Så jag stannade till och vevade ner fönstret. Efter en halv minut kom hon fram till mej och sa: - Nää, du ska köra vidare, annars blir det kö (fattar du väl lilla flicksnärta, verkade hon tänka)!

  Asså behöver jag säga mer? Sättet hon sa det på... Typ "är du dum i huvet som stannar här, det blir ju kööööö!!!! Men det var ju du som vinkade in mej, lilla polis. Varför vinka in folk när man bara ändå ska köra vidare? Jag visste inte ens om att man kunde köra bakom deras hus som hon ville att jag skulle göra.
Okey, fine... Men varför vara så bitchig? Måste man vara det om man e kvinnlig polis? Nä fy för såna! Hade hon kanske mens, eller som Gert Fylking brukar säga "hon hade inte fått ett ligg på länge".  För det första blir man ju skiträdd när man blir inkallad av en polis, fast man vet att man inte gjort nåt. Inte nog med det, sedan blir man avsnäst för att man gör just som dom ber en om...

Samma sak med polisen i Ljungby... inga roliga typer. Ibland tror jag att dom tar ut all sin aggression på oss vanlia hederliga människor, som inte gjort en fluga förnär?!

   En kopps! Nåt för den lilla polistanten vid poliskontrollen, kanske?


Nää tacka vet jag Koppsen i Laholm!! 

Där e också en kvinnlig polis, men hon är hur bra och trevlig som helst.  Så man behöver alltså inte vara bitchig, det är nåt man väljer att vara, eller hur? 

Nä, slut på "klagomuren" för idag. Tack för att jag fick skriva av mej. Var så arg när jag kom hem!

Annars ikväll har vi kollat på Bygglov och käkat nyponsoppa, glass och biskvier (fick köpt nya idag)! Smaskens!

Ha det bäst! Jag slutar med nåt fiiint:
 Bellas fina bukett från Floristlinjen!

Bye Bye leverpastaj!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback