> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Det finns vänner...

Kommentarer (6)

2009-06-22 @ 16:28:07

... och så finns det vänner! Jag har inte så många riktiga vänner. Jag har mina barn, som jag gärna pratar med, om det är något. Men vänner är inte alltid barn, syskon, föräldrar och sambo. Dom är ju underbara i sej, men en sann vän är en sann vän

Jag har en sann vän, det är Sussie! Det är min f d svägerska. Jag önskar bara att kalla henne "vän", nu för tiden. För f d
s v ä g e r s k a
låter inte alls så fint som v ä n...

Det är hon som följt mej genom alla dessa år. Vi umgicks inte precis mycket innan, mer är just som "svägerskor", men efter min skilsmässa, för några år sedan, är det hon som alltid kommit med goda råd, varit där i bakgrunden, slängt ut en uppmuntrande mening då och då, fått en att skratta m m!

Jag förstår kanske just idag, i detta ögonblick, mer än någonsin, hur fantastiskt det är att ha en sådan vän. Det låter jättekonstigt, kan tyckas, men när vi träffas, är det precis som vanligt. Vi träffades för 3 månader sedan, herregud vad vi skrattade, Sussie, Bella, Amanda och jag, över en fika! Innan dess var det ett tag sedan vi träffades "live".

Vi bor inte så nära varandra, vi träffas inte alls särskilt ofta, men guuud, vad hon betytt mycket!

Klicka för att se bildinformation
Skönt med vänner när hjärtat blir lite tillknycklat...


Ps. Till alla andra, mina närmaste vänner, familj... ni är ni, ingen nämnd, ingen glömd... men utan er hade det aldrig funkat!

Kommentarer

Postat av: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

hur gör jag vad? fotograferar?



Helgen har varit bra men jag har nästan sovit bort halva helgen :( men den har varit bra i alla fall! ibland är det skönt o vara i trädgården, sånt som måste göras även om man ibland inte vill :/

2009-06-22 @ 18:04:18
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Postat av: ella

m en vän e bra att ha=)kram ha en fin kväll

2009-06-22 @ 19:43:53
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: Julie

Venner er noget af det bedste der findes! Ikke til at undvære!

Jo, du kan tro jeg tæller ned til ferien! Jeg kan næsten ikke vente! Hvad med din ferie, hvad skal du lave?

Kram

2009-06-22 @ 20:51:20
URL: http://julieroberts.blogg.se/

Postat av: Trixie

ska bli grymt väder här i veckan.. ;D

min midsommar var väl OK jobbade hela helgen bara så de va väl nackdelen men de funka :) hoppas din var fin den med :)



kram

2009-06-22 @ 21:51:36
URL: http://triix.blogg.se/

Postat av: Bella

Men hallå? De var ju inte ett år sen vi träffade Sussie, bara typ 3 månader sen ;)



Puss

2009-06-23 @ 00:59:50
URL: http://isabellapoulsen.blogg.se/

Postat av: Sussi

Tack för hyllningen i din blogg. Jag känner precis likadant. Men Bella har rätt, det var nog bara typ 3 månader sen. Oj va vi skratta då. Jag är 'skyldig' dej 2 fikor nu ju! haha! Men innan dess var det myyycke längre sen vi sågs. Oavsett om det är 3 månader eller 3 år så känns det som ingen tid gått. DET är nog unikt för riktig vänskap. Och du är en riktig vän! KRAM!!

2009-06-23 @ 13:59:56
URL: http://suesieque75.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback