> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Med fokus på j a g?

Kommentarer (4)

2009-06-10 @ 15:30:10

Jag har i stora sammanhang svårt att framföra mina synpunkter. Sitter ofta tyst på möten om jag inte har något vettigt att säga, eller rättare sagt, tror att jag inte har något vettigt att säga. Bättre att vara tyst då, tycker jag. Medans andra bara maler på om bla bla bla....

Ibland blir jag bara så arg på mej själv för detta. Varför tar jag inte mer plats än jag gör? Ändå är det ganska ofta som folk frågar mej vad jag tror och tycker om saker och ting. Det kan gälla både på jobbet och hemma. Jag känner med sedd av min sambo och mina barn, föräldrar m m. Inte så att jag måste bli sedd och hörd hela tiden. Det är inte det jag menar. Jag är grymt nöjd med att bara vara tyst med. Faktum är att jag trivs med tystheten. Men en del människor bara syns och hörs hela tiden. Vad är det som gör detta? Har dom inte fått någon uppmärksamhet som barn eller unga eller vad kan det bero på? En del här på jobbet bara måste ha uppmärksamhet hela tiden. Jag blir så trött... för jag orkar bara inte dela med mej i deras pockande på uppmärksamhet, när man sedan inte får ett dyft tillbaka... Jag känner mej uppretad idag, som ni kanske märker? Ingenting att lägga någon energi på... ändå gör jag det, Typiskt!

Nämen... inte ska väl du, "Beckis", ha mej tatuerad och som bakgrundsbild på telefonen? Hihi!

Kommentarer

Postat av: Jennie [ Foto & Min Sjukdom ]

Tack så hemskt mycket för din fina kommentar! Det är sånt som gör en glad och får en att kämpa på. Jag skriver bara direkt ifrån mitt hjärta och jag skriver för min egen skull, och skulle sen någon uppskatta sitt liv mer är det bara ett + i kanten!

2009-06-10 @ 16:18:20
URL: http://ladyjenny.blogg.se/

Postat av: ella

m många är sådanna som värkar ha stort behov att va i mittpunkten höras synas hela tiden..vet ej varför dom är så dock.jag e mer åt d tysta hållet men gäller d orättvisor blire livat på mig ;)

2009-06-10 @ 22:00:19
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: Julie

Du har helt ret, mange har virkelig et stort behov for at blive hørt!

Hihi, hvilket herligt billede:-)

2009-06-10 @ 22:23:19
URL: http://julieroberts.blogg.se/

Postat av: Pernilla

Såna som kräver sån uppmärksamhet är det bara att försöka koppla bort.. dom kan verkligen vara jobbiga "såna" :)



Ha en bra dag idag!

2009-06-11 @ 07:01:14
URL: http://anderspernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback