> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Söndag... med magont

Kommentarer (3)

2009-06-14 @ 11:49:36

Har haft lite ont i magen dom senaste dagarna. Tyvärr tror jag det är magkatarren som kommit tillbaka. Har haft det lite i omgångar i mitt liv men nu är det ca 8 år sedan sist. Den gången trodde jag att jag skulle dö! Faktiskt... hade så ont i min mage så jag fick åka akut till doktorn. Då hade jag en vecka innan varit hos en annan doktor och fått medicin mot magkatarr, men vad hon inte sa, var att det tog ca 7 dagar innan den tabletten verkade!

Så var vi på 30-årskalas och jag sa till mej själv att "detta är det sista kalas jag kommer vara med på, för jag har nog cancer eller något". Det var fruktansvärt. Då hade det gått 5 dagar och tabletten hade inte verkat ännu... alltså drog jag den slutsatsen att "nu är det finito". Så det blev akuten och det var då dom sa att "var det ingen som berättade att tabletterna inte verkar förrän efter 7 dagar?" Näpp, det var det inte... Då det blev gastroskopi och undersökningar. Man konstaterade att magmunnen var rejält irriterad men jag blev bättre...som tur var.

Jag tror det är all stress som varit på jobbet, det har varit turbulent hela hösten och våren, det har jag berättat förut.  Det är därför det magonda kommit tillbaka... I augusti ska vi alla träffas med Företagshälsovården och få reda på hur resultatet blir angående den psykosociala miljön på jobbet.

Jag kurerar mej så länge med Actimel, Activia, Alvedon, hihi! I morron blir det riktiga magtabletter igen...

Nu ska jag byta lakan, dammsuga, tvätta en tvätt. Micke är i Heberg och tittar på auktion. Hade gärna velat följa med men tyvärr känner jag mej inte "fit for fight" som sagt...

 En liten "prinsessa"

Kommentarer

Postat av: ella

jobbigt me magkatarr=( själv har man tarmfickor.

va söt vovve=)skönt du har sol ju=)

2009-06-14 @ 12:01:52
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: Anonym

magkatarr e inte roligt.. jag har samma probs.. Men det går lite upp å ner..



Hitta på nåt med en 18 och 20 åring.. hmm.. blir lite svårare att komma på.. svår ålder att få med dom oxå på semester kan jag tänka mig.. MEn jag hojtar om jag hittar nåt bra :)



KRamis

2009-06-14 @ 14:50:09

Postat av: Julie

Uf hvor irriterende! Håber virkelig, at du får det bedre! Men jeg etror, at du har ret i, at det sagtens kan skyldes noget psykisk! Det sætter sig tit i maven...

Ha' en fortsat god søndag.

Kram

2009-06-14 @ 17:16:42
URL: http://julieroberts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback