> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

♥ Bella ♥

Kommentarer (4)

2009-03-12 @ 10:03:00

Bella betyder mycket för mej. Hon är min bästa vän faktiskt. Vi har för det mesta väldigt kul ihop. Vi kan sitta i bilen hem och skratta åt helt konstiga saker, lyssnar på bra musik och sjunga hööögt!! 

Igår fick jag rå om Bella lite extra, även om timmarna bara rusar iväg på kvällen och man ska äta, plocka iordning
m m. Hon behövde lite extra "mammaomsorg" igår kväll, tror jag.  Känner att vi bara skulle åka iväg på något roligt igen, som när vi var i Kungsbacka. Det får vi snart ta och göra om. Jag tror faktiskt inte på dom som säger att man kan skämma bort sina barn för mycket...

Vi låg i alla fall i Bellas säng och kollade lite på datan, på olika tatueringar. Bella vill ha en stjärna på armen. Det blir i så fall hennes andra tatuering.  Jag vet inte egentligen vad jag tycker, men hon är ju ändå snart 18 så hon får göra det, om hon själv vill. För så länge det inte är tal om stora kroppstatueringar, är det väl ok.

Hade jag varit modig hade jag också haft en liten tauering någonstans på ett litet diskret ställe, för jag kan tycka det är rätt fint. Men sedan får man ju tänka sej för med. För hur vackert är det att ha en tatuering som 80-åring? Förresten, det kanske kan vara riktigt snyggt? Människor har ju i alla tider smyckat sej på olika vis.
Vad är det för fel på en tatuering då? Bättre det än en massa "fejkläppar" och "fejkbröst"...

Har sett en jättehäftig tatuering, på en kille (motorcykelfantast) en gång. Han hade Dr Martens kängor på sej och sedan shorts. Upp ur kängorna, på baksidan (vaden) av båda benen (ser ut som det kommer från kängorna, alltså) kommer det stora orangeröda eldsflammor!! Det var en "snygg" tatuering!

Jag hjälpte Bella att smörja in kroppen med lite kortisonsalva och mjukgörande kräm, eftersom hon är lite torr i
huden. Så det blev lite småprat under tiden. Dom stunderna är guld värda! Just detta småpratandet är viktigt för själen.  Man har gjort undersökningar som visar att vuxna pratar med sina barn i genomsnitt 7 minuter/kväll. Detta stämmer väl inte hoppas jag?! Hemskt är det i så fall. Skönt att veta att vi i alla fall, inte ingår i den "gruppen"...

So long batong!
Fina Bella!



Ps. Lugn... det kommer ett "inlägg" om Jonte med...♥

Kommentarer

Postat av: Warg

Hejsan!

Tack för titten på min blogg. Vi verkar ha en del gemensamt ser det ut som. Sång och musik till exempel. Sedan hatar jag också krig och orättvisor.



Kommer att titta in till dig fler gånger och läsa mera. Har inte tid just nu.

2009-03-12 @ 14:10:08
URL: http://blogg.passagen.se/ulvr/

Postat av: BJERNHAGEN

Tack så mycket :) Åh, men gör det. Det är aldrig försent! Alltid roligt för ens egen skull i alla fall. Vad roligt att jag gett dig inspiration

2009-03-12 @ 17:38:50
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

Postat av: Warg

Är du nyfiken och vill veta mer om mig och titta på mina vargkompisar och andra bilder så hoppa in här. http://ulfnywarg.spaces.live.com/



Hälsningar;

Warg

2009-03-12 @ 19:27:29
URL: http://blogg.passagen.se/ulvr/

Postat av: nilla

Hej

Det kan nog stämma de där 7 min i vissa familjer..tragiskt..jag är pratar nog bra mycket mer än 7 min haha till min stora son sorg..ha en bra kväll

2009-03-12 @ 22:12:46
URL: http://fnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback