> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Danska rummet...

Kommentarer (4)

2009-03-03 @ 10:06:45


Jag har ett litet rum i mitt hjärta som jag kallar "Danska rummet". Det är ett trevligt inrett rum med det vackra danska språket, men en större inredningsdetalj är... den danska musiken! Rummet har vackra färger, men det mesta går faktiskt i rött och vitt!

Idag när jag körde till jobbet fick jag av en händelse in, Radio Köpenhamn! Det är inte alltid man får in dansk bra radio i bilen, men idag var det perfekt sändning och allt stämde. Då dyker denna låten upp: "Hvad Nu Hvis". Så vacker och med en text som säger allt. Jag satte upp radion på nästan högsta volym och bara lät låten flytta in i mitt "Danska rum"!







Sången och videon är inte riktigt "synkad" men försök att stå ut och sätt volymen HÖGT!

Alex feat. Nik & Jay "Hvad Nu Hvis"

"Hvis jeg var et sejlskib på det åbne hav,
var hun vinden, der tog mig hjem.
Hvis jeg var en kornmark,
var hun sommerregn, der endelig kom igen.
Og hvis jeg var en storby,
var hun energien, der gav mig liv og lys nu.
Og hvis jeg var 7 år igen,
var hun sneen, der faldt uden for mit vindue.

Hun betyder alt for mig,
lad det aldrig vende.
Hun er mit et og alt,
jeg vil ikk' stå alene.

Så hvad nu hvis stjernene en dag var væk,
og hvad nu hvis vinden døde stille hen.
Og solen aldrig mere ville vise sit ansigt.
Hvad sku' jeg så gør'?
Og hvad nu hvis sneen smeltede bort,
og hvad nu hvis regnen udeblev.
Hvad nu hvis alting blev helt sort.
Jeg håber det aldrig sker, jeg har brug for dig her.

ohoh, oh oh oh...

Hvis jeg var en sommerfugl,
så var hun solens stråler, der varmede mine vinger.
Hvis jeg var faret vild i skoven,
var hun stjernene for oven, der viste mig vej, min sti-finder.

Hun betyder alt for mig,
lad det aldrig vende.
Hun er mit et og alt,
jeg vil ikk' stå alene.

Så hvad nu hvis stjernene en dag var væk,
og hvad nu hvis vinden døde stille hen.
Og solen aldrig mere ville vise sit ansigt.
Hvad sku' jeg så gør'?
Og hvad nu hvis sneen smeltede bort,
og hvad nu hvis regnen udeblev.
Hvad nu hvis alting blev helt sort.
Jeg håber det aldrig sker, jeg har brug for dig her.

(Jay) Det' mit liv, jeg nyder showet. Jeg ved, at det lyder flovet,
men jeg har ting jeg vil gøre før min tid er gået.
Det er de ting jeg giver videre, der betyder noget.
Hey stjerne i det fjerne, hvis mig vejen jeg følger den gerne.
Vi gjorde det, vi er her. Det der ikke slog os ihjel, gjorde os stærkere.
(Nik) Nik, yo. Lad mig kæmpe lidt, elske lidt. Jeg er her jo kun for et øjeblik.
Før tidevandet vasker det hele væk, vil jeg skrive for mig og mine,
og jeg prøver på at skrive for dig og dine,
for der er ingen, der fortjener at leve alene.

Så hvad nu hvis stjernene en dag var væk,
og hvad nu hvis vinden døde stille hen.
Og solen aldrig mere ville vise sit ansigt.
Hvad sku' jeg så gør'?
Og hvad nu hvis sneen smeltede bort,
og hvad nu hvis regnen udeblev.
Hvad nu hvis alting blev helt sort.
Jeg håber det aldrig sker, jeg har brug for dig her.

ohoh, oh oh oh..."

Kommentarer

Postat av: maaria

sv: ååh härligt :))

skulle gära med velat se dom!

2009-03-03 @ 12:45:04
URL: http://feelmymusic.blogg.se/

Postat av: maaria

sv: hehe kan jag fatta :))

ne dt har jag inte. fåt gö dt senare hinner inte riktigt nu..

2009-03-03 @ 16:44:44
URL: http://feelmymusic.blogg.se/

Postat av: Alexandresen

Hej på dig jo den är bra, älskar den låten =) oki kommer du ifrån Danmark eller? sj så är jag med halvdansk, min far bor i danmark =) jag hoppas att du har haft en bra tisdag för min har varit stressad.

2009-03-03 @ 19:55:11
URL: http://alexandresen.blogg.se/

Postat av: Alexandresen

Sv: aha oki :) sj så är jag halvdansk =) det är ju trevligt att du gillar dansk musik =), var i landet finns du ?=)

2009-03-03 @ 22:53:55
URL: http://alexandresen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback