> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Hjälp, en råtta!!??

Kommentarer (0)

2009-03-05 @ 17:09:53


I morse kl 7.25, i Falkenberg, i Sverige, i världen... en råtta i vårt datarum!

Bella har två ökenråttor, Marijuana och Havanna. Det händer att jag ger dom mat på morron innan jag åker på jobbet, så även idag. Det var bara det att jag glömt stänga luckan och hör här, så här lät det efter en kvart, då hade jag nämligen redan glömt att jag varit i råttburen överhuvudtaget (är det åldern måntro?). Kruxet var också att jag inte hade mina glasögon på mej på morronen.

Jag: - Hjääälp, Bella, där en en råtta i datarummet! Usch fyyy!
Jag stängde dörren fort!
Bella kom springande, tog mej runt armen...
Bella : - Vad???
Jag: - Du har ju två råttor?
Bella: - Ja?
Jag: - Nu har du tre, för det är en riktigt på golvet...
Bella: - Vadå som att mina skulle vara fejk då eller?
Jag: - Där sitter en på golvet i alla fall! (Panikslagen)

(Jag sprang och hämtade mina glasögon)


Bella: - Vi måste hitta något att slå den med!

Vi öppnade dörren. Och ja, där satt en råtta. Men den var Bellas! Så en av ökenråttorna hade alltså klättrat upp och sen på något vis kommit ner på golvet. Tur att dom är jätte tama så det var inga problem att ta honom. Vad vi skrattade när vi körde bil sedan och tänkte på vad som hänt. Som Bella sa: - Tänk att jag ens tänkte tanken att vi skulle hitta nåt att slå den med!! Hemska tanke!

 
Så här söta är dom... ökenråttor! Detta är visserligen ingen av "våra" (tror faktiskt inte jag har en enda bild på våra) utan en lånad bild ...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback