> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Min mormor!

Kommentarer (2)

2009-03-28 @ 22:09:02


Idag var vi och hälsade på lilla mormor. Vi hade köpte med oss lite påskgodis till henne. När vi kom satt hon i sin rullstol i dagrummet och pillade lite på en servett. Hon lyste faktiskt upp när vi kom och jag frågade om hon kände igen mej. Jadå, sa hon. Från och till var det svårt att höra vad hon sa och vi fattade inte så mycket. Men ibland så fnittrade hon till och sa något roligt som att Micke skulle akta sej för Rödluvan, hihi. Sedan sa hon också att Malkolm (min morfar) skulle tvunget vika sina servetter på ett visst sätt och så visade hon hur. Hon är så rolig och härlig, mormor. Sedan passade vi på att smita hem när dom skulle eftermiddagsfika.

Ibland kan jag få en sån längtan att bara se henne, träffa henne och prata lite med henne. Det blir ju svårare och svårare att prata som vanligt med henne, men det kvittar. Det är mormor i vilket fall som helst...

Idag har vi som sagt varit en sväng i Halmstad och återigen har Jeanette... shoppat. Köpte två t-shirts med blommor på, jättefina knappar m m. Bra att ha under koftan, eftersom jag är en koftälskare! Kunde inte bestämma vilken färg så det fick bli två i olika färger. Så typiskt mej...

Sedan köpte jag hårfärgning (det är dags igen) och Dove hudcreme och lite nytt Deodorant. Så det blir väl lite hud- och hårvård i morron eftermiddag, kanske.

Bella trivs bra i Ljungby, dom verkar ha jättekul. Jonte har det bra med i Laholmos, han hade haft kul igår.
Saknar dom, gör jag, men dom finns i min närhet ändå.

I morron lägger jag ut lite bilder på det jag handlat i dag och även lite inredningsbilder från "Das Haus".

Nighty Nighty!



Hi5 and Myspace Glitter Graphics: Good Night Glitter Images

Kommentarer

Postat av: Helena

Godmorgon! Jag känner igen den där situatuonen när man hälsar på en kär släkting som börja bli lite glömsk. Tycker det var svårt att veta hur man skulle förhålla sig, men det bästa är nog att bara vara sig själv. Tänk att det skall vara så svårt ibland. Hoppas att du får en fin söndag!

2009-03-29 @ 10:01:24
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Postat av: Helena

Vad härligt att ni har fint väder, då är det bara att passa på och njuta. De sa nyss på Nyhetsmorgon att nu kommer värmen med temperaturer upp emot 10 grader nästa vecka. Tyvärr stannar vintern kvar ett tag för de som bor uppe i norr.

2009-03-29 @ 11:18:29
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback