> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Diabetes :(

Kommentarer (2)

2009-11-16 @ 15:51:30

Jag har en härlig bloggvän som heter Julia. Hon har diabetes, precis som min son. Hon har förklarat så bra hur det är att ha diabetes typ 1, vad det innebär och hur symptomen är m m. Tack Julia för det, det var fantastiskt bra! Läs om Julia här:
livetsomsjuk.blogg.se

Att ha diabetes är inte världens lättaste, som många kanske tror... Jag har skrivit om det ett antal gånger men det är väl värt att poängteras att det är en "lömsk" sjukdom, som man får leva med hela livet, tyvärr. Man får passa tider och ta sitt insulin, inte äta för mycket och inte för lite. Inte sova för länge när man är ledig... Finns massor av "skit" med denna sjukdomen och jag hade gärna tagit denna sjukdomen i stället för Jonatan.

Nu var det världsdiabetesdagen, i lördags, den 14 nov.

Forskningen går framåt, men jag tror inte Jonatan får del av ev botemedel som kommer finnas så småningom. För det kommer att finnas botemedel, mot diabetes, det är jag säker på. Men det kommer att ta sin lilla tid...

Men hoppet lämnar en aldrig!

Jonatan, Julia och alla andra som kämpar, varje dag...

... ni är guld värda!

Kommentarer

Postat av: j

svar<, ja det är jag som tar bilderna :D

2009-11-16 @ 18:11:35
URL: http://batmans.webblogg.se/

Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Tack, va du e goo! Jag hoppas de som inte känner nån med diabetes förstod lite mer vad det innebär! Vad fint du skrivit om mig, tack!!!!

Hoppas du haft en bra dag!

Jag tog en tjuv på jobbet idag, riktigt skönt!

Kramar

2009-11-16 @ 20:13:35
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback