> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Onsdag:)

Kommentarer (6)

2009-09-02 @ 13:53:51

Idag ska jag och Bella hälsa på en ny liten kusin... Berättar lite mer i kväll om mötet med den lilla tjejen...
Ska bli jättespännande i alla fall!

Idag fryser jag på jobbet. Hoppas inte det är svininfluensan på gång?! Är det uppförstorat detta med svininfluensan eller vad? Svårt att ta till sej och hur allvarligt man ska se på det hela... Svininfluensa är en influensa som orsakas av ortomyx, ortomyxovirus endemiska för grispopulationer. Den upptäcktes först 1930 och hos grisar, därav namnet... 

Hur är det om man då har diabetes? "Ingen särskild vaccinering för dom med diabetes" sa Jontes doktor, när vi var där. Man funderar ju lite grann i alla fall. Man hör ju om detta med influensan varje dag nu, på radio/Tv. Svårt att undgå...

Annars är det väl inget speciellt som hänt. Var en sväng inom Halmstad igår. Köpte en långkofta, grå, till Bella med små fickor fram. Jättefin! Köpte även en lååång grå tröja med tryck, till henne, med små klaffar på armarna. Hoppas hon blir glad. Hon behöver lite uppmuntran tror jag...  Köpte två svarta tröjor till mej själv med. Varför blir det alltid svart? Vet ej, faktiskt. En bra färg till mitt röda hår kanske, men lite väl hårt till mitt bleka ansikte, kanske. Men jag tycker det är en bra färg, passar till allt annat, eller hur?



Man kan ju skoja till det... blir man "grisliknande", eller som denne lilla krabaten, av svininfluensa, skulle jag inte ha något emot att bli smittad...
(Lånad bild av matklok.se)



Kommentarer

Postat av: julia

Jag tror delvis att det här med svininfluensan är uppförstorat, men visst är den farlig... Men media förstorar ju de mesta så de e svårt att veta...

Hoppas din dotter blir glad för kläderna!

Mängder av kramar

2009-09-02 @ 14:30:05
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Postat av: emma

sv; ja visst är den, jag älskar den låten skitmycket! Jo det är lite bättre. tack så mycket för din omtanke <3 ha det jättebra, kram

2009-09-02 @ 14:33:45
URL: http://eemmmajohansson.blogg.se/

Postat av: julia

Vilken härlig blogg du fixat i ordning nu!



Mamma har berättat att dom också fick kämpa för att få rätt, det är ju helt sjukt hur en läkare med ett fjuttigt papper i handen kan bedöma en person utan att ens träffa den..



Ja man behöver lite tid för sig själv ibland å fixa lite, de e superviktigt! När jag mådde riktigt dåligt i höstas då de trodde att jag hade en tumör i huvudet, glömde jag bort det totalt... Så börjar ja känna mig nere gör ja nåt uppiggande för mig själv!



Åh vad mysigt! Skönt när man kan ha kvar en bra relation trots skilsmässa mm...



Har inte hört så mycket mer än vad media skrivit ang svininfluensan... På tv sa de att om man har en svårinställd diabetes kunde de vara bra, men jag vet inte vad jag ska tro riktigt... Jag litar på min läkare och behöver jag vaccineras tror ja de hör av sig =) Men lovar höra av mig om jag får veta mer!!!

Kramar i massor

2009-09-02 @ 16:52:11
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Postat av: SveaJ

sv: Haha jaa visst finns de, hahah :D



Inte för att jag gillar reklam, men titta gärna in på min tävling på bloggen ;p

2009-09-02 @ 22:07:00
URL: http://sveaj.blogg.se/

Postat av: ella

går ju vanliga flunsor med så är nog det man får isf man kan ju åka in om man oroar sig annars=)noga me händerna å tvätta hela tin när man handlat åkt buss å sånt;)

hihi gillar svarta kläder jag med;)kram

2009-09-03 @ 10:46:18
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: Mia ❤

Vilken sötis :)

2009-09-03 @ 19:38:20
URL: http://www.improveme.se/makeover

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback