> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Pessimist? Javisst!

Kommentarer (3)

2010-08-19 @ 11:51:57

Idag känner jag mej verkligen pessimistisk! Jag hatar den där j--la sjukdomen som heter "Diabetes"!!!

VARFÖR kan ingen bota den? Man forskar och forskar, men kommer man närmare en lösning? Nja... tveksamt.

Förra veckan blev jag så glad när det rapporterades om att man kommit ett steg närmare en lösning på diabetesgåtan... Men doktor Stefan trodde idag, när vi var där, att den rapporten var ett sätt för forskarna att få lite reklam och för att få lite mer forskningspengar!? Tala om "upp som en sol och ner som en pannkaka"!!

Idag var jag och Jontatan i alla fall sista (?) gången hos doktor Stefan och syster Cia... snyft!
Nu går han över till vuxenavdelningen, Jonte. Vilket stöd och vilken support vi haft av dessa 2 underbara människor under hela denna resan!
Vi får ta rundan förbi där nästa gång när vi är på sjukhuset... för vi (eller åtminstone jag) kan nog inte leva utan dom i framtiden...

Kommentarer

Postat av: ella

önskar man kunde bota alla sjukdommar:(

skönt ni haft bra stöd iaf:)

kram!!!!

2010-08-19 @ 14:50:56
URL: http://ellisgirl.blogg.se/

Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Jag håller med dig, den där jävla diabetesen!!!! De där med forsknign har jag lagt lite på hyllan, de hittar ofta nåt som botar diabetesen för ett tag, men det kommer tillbaka plus att man får men efetr den nya behandlingen man går igenom... mitt hopp finns fortf, men jag koncenterar mig på att alltid leva så gott det går trots diabetesen!!!



Saknar barnavdelnign ja me, är ofta där å hälsar på!!!



massa kramar

2010-08-19 @ 23:48:48
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Postat av: Helena

Ja det är verkligen jobbigt med alla jäkla sjukdomar, men diabetes går ju hyfsat att leva med om man sköter om sig i alla fall. Men det är jobbigt när sjukdomar drabbar barnen, som sen får leva med dem resten av livet. Hoppas att ni har det bra och underbart att höra att ni har blivit så väl omhändertagna. Önskar dig en jättefin helg, kramar!

2010-08-20 @ 21:44:05
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback