> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Att vara positiv

Kommentarer (3)

2010-01-20 @ 13:52:49

Att vara positiv, är inte alla förunnat. Att varje dag, trots svårigheter, vakna och se det positiva i tillvaron! Jag önskade att jag var lite mer som min bloggkompis Julia...
"LivetSomSjuk - Älska utmaningen!" har hon som sin "bloggrubrik". Att varje dag kunna se möjligheter istället för svårigheten. DET måste vara, att just vara positiv!

Om alla var lite mera positiva till saker i vardagen, istället för att gnälla över småsaker, hade kanske världen sett annorlunda ut?

Min son har Diabetes. Många tror att det är en lätt sjukdom att leva med. Det är det inte ska jag tala om. Att varje dag få anpassa sej efter sjukdomen, trots att man inte ska låta sjukdomen ta över ditt liv... Det är inte ett lätt liv att leva! Jag skulle utan tvekan, ta över denna sjukdom från honom, så han fick vara frisk! Vad är det för ett jä---la liv att leva egentligen? Att ständigt behöva tänka på hur man ska sova, äta, motionera m m. Att ständigt behöva sticka sej och byta pumpställe i magen m m för att få i sej rätt mängd insulin?!! Vad är det för liv?

Nu låter jag oerhört negativ, i motsats till rubriken, hihi. Jag menar att allt går klart att leva med och man anpassar sej förvånansvärt snabbt och lätt till olika situationer i livet. Det är inte rättvist att små barn ska drabbas av sjukdomar. Min son var 8 år när han fick det. Han får leva med det resten av livet. Ändå är han positiv till sin situation. Ibland säger han rakt ut att han "skiter i denna jäkla sjukdomen nu"... men för det mesta är han som sagt positiv och Diabetesen har blivit hans följeslagare i livet. En följeslagare man gärna skulle vilja bli av med, men som man lär sej att leva med, ständigt vid sin sida.



Jonatan i ljusblå skjorta, här till höger! Underbar son!

 

Kommentarer

Postat av: Elena

Åh, du skriver alltid så bra i din blogg!

Du har helt rätt, varför sitta och klaga när det finnas värre saker och varför inte se allt från ett positiv sätt. Nu fick jag mig en tankeställare. (:

2010-01-20 @ 16:40:42
URL: http://ellisono.blogg.se/

Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Blir rörd när jag läser det du skriver!!! Först tänkte jag: är jag verkligen så positiv? men sen kom ja på, va stols över dig själv Julia!!!



Ja den där jävla sjukdomen :) Det är ett liv att leva men med lite andra rutiner än vanliga människor...

Hoppas du haft en underbar dag =)

kramar

2010-01-20 @ 22:53:30
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Förresten, det gör absolut inget att du pratar om mig... Kan jag påverka människor på ett positivt sätt är det underbart!!! =)

2010-01-20 @ 22:56:15
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback