> Jeanettes små funderingar... -
RSS RSS 2.0

Jeanettes små funderingar...

Mormor!

Kommentarer (1)

2010-01-11 @ 13:03:32

Min älskade mormor fyller år idag! Vi firade henne igår med dunder och brak på äldreboendet. Jag hade köpt en sjal till henne i rosa och svart. Fin blev hon! Mamma hade gjort tårta och moster hade bakat bullar! Vi var ca 17 personer! Så... omtyckt är hon!

Jag har berättat innan vad hon betyder för mej... Hon är hjärtat i mitt liv och hon har lärt mej att tycka om sång och musik. Hon är min "sjungande mormor"!

När mamma jobbade och hon passade mej så skulle vi, eller jag, sova middag varje dag. Då fanns det ett program på radion som hette "Skivor till kaffet" med Bertil Perrolf och innan dess var det ett önskeprogram med Sten Nilsson (Sten&Stanley). Så lade vi oss på soffan och hade "Sten" (alltså radion) under huvudkudden och låg och lyssnade på programmet. Hela tiden sa jag till mormor och stötte på henne: - Somna inte mormor! Sedan när mina egna ögon blev tyngre och tyngre, stötte hon på mej och sa: - Somna inte Jeanette! Så skrattade vi så vi storkna!

Efter jag somnat gick hon upp naturligtvis och när jag vaknade, lagom till Bertil Perrolf, hörde jag hennes "stök" i köket och jag fick stekta veteskivor, doppade i socker, och kaffe!

Vilken barndom jag haft! Jag skattar mej verkligen lycklig! Inte många som haft det som jag och det har verkligen präglat mej till att bli den som jag är idag. Hon sjunger så vackert, mormor, och det har jag kanske inte ärvt precis, men jag fick mitt sångintresse efter alla dessa visor och ramsor hon sjöng för mej. Hon var också och tittade när vi uppträdde med WiPå-kören och jag tyckte faktiskt att hon såg stolt ut!

Så...


Kommentarer

Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Vad härligt att din mormor fortf lever, så fin hon är =)

Min mormor betyder grymt mycket för mig med...

massa kramar

2010-01-11 @ 20:08:49
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback